Vetluss Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Hei, skal helst ha en 4 kanals forsterker ( kan ha en mono eller 2 kanals ) Så lurte jeg på hvilke specs forsteren bør ha? anlegget den skal drive er 2x12" Hadde håpet og ha en forsterker som klarer og kjøre disse pluss 2 * 6x9" Forslag? :) Elementer jeg har i er: BOSCHMANN AXZ-W12TPO Dimensions: System: Max/RMS power: Impedance: Freq. response: Sensitivity: 12inch / 30cm Ø dual voice coil subwoofer 1800W Max DVC 4 Ω 25Hz- 350Hz 92 dB/W*m (SPL) og en Fence Audio Frequency response: 30-300Hz Sensitivity: 90dB Driver impedance: 4Ohm Max power: 800W Bass: Dual 12" Voice coil bass: 2" four-layer aluminium Magnet: 50OZ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Her er du helt på villspor dessverre.... For det første så blir det aldri bra med 6x9" i hatthylla når du skal ha sub baki. For det andre så har du to forskjellige suber, og det blir sjelden bra. Subene er også så dårlige at de ikke egner seg til annet enn skyteskive hvis du får lånt deg en hagle eller lignende. Spar pengene dine, og kjøp noe bedre når da har spart en stund. Det finnes også andre som deg der ute, så du kan jo PRØVE å selge driten ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet November 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 kan ikke klage på lyden som er nå faktiskt! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 kan ikke klage på lyden som er nå faktiskt! :) Hva skal du med ny forsterker da?? Og hvis du er fornøyd med trykket og lyden fra det du har nå, så kommer du til å få deg en skikkelig overraskelse den dagen du hører et bra frontsett sammen med en bra sub ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet November 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Pga forsteren jeg har er ene kontakten fucka skikkelig på så når jeg spiller høyt sender den signaler i hytt og pine og bassen slår ugjevnt osv. går vel ikke ant og lodde på en bedre kontakt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 vetle kjøp deg ein 2 kanalers forsterker heller :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet November 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 forklare litt bedre? :) Er en 4 kanals forsterker jeg har og de som er til 6x9 fynker fint så kan jo ha den til 6x9 og en til subben? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 skal du ha ein 4 kanals forsterker på 6x9ere og subb så blir de berre krøll da du har berre 1 instillingsmulighet på dei fleste alså 6x9erene spiller berre bass ville kjøpt ein 2 kanals hatt på subben å brukt den 4 kanals forsterkeren på 6x9erene og eventuelt høytalerene fremme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet November 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Okei, takk for hjelpen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 forklare litt bedre? :) Er en 4 kanals forsterker jeg har og de som er til 6x9 fynker fint så kan jo ha den til 6x9 og en til subben? :p Du kan jo ikke ha en 2kanaler til 3stk sub, det blir en dyr 2 kanaler i tilfelle. Skal prøve å lære deg litt her... Det er foran i bilen du sitter og kjører, og du har et øre på hver side av hodet, og disse er vinklet litt fremover, så da er det best og mest naturlig å ha lyd på begge sider foran. Det beste er hvis du kan få det til å høres ut som den som synger står midt på dashbordet. Når du monterer høyttalere i hatthylla, så bruker de hele bagasjerommet som kasse, og hva tror du skjer når du putter en sub inni denne "kassa"? Jo den vil påvirke membranen på høyttalerene i hatthylla, og dermed vil ikke disse spille som de skal, og det vil låte stygt. En annen ting du bør tenke på, er at du har forskjellige suber og disse kan da fase ut hverandre slik at det faktisk blir mindre bass enn det vil bli med bare den ene typen. Dette, kombinert med at du har suber av dårligste slaget, gjør at du garantert ikke har noe bra lyd i bilen din. At du synes det er bra er jo fint for deg, men det kan bli så veldig mye bedre uten at det trenger å koste så ille mye ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet November 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Okei, er ikke noe god på denne fronten som du nok ser! et spm til, blir lyden finere i 6x9 vis jeg har de i hver sin kasse opp på hattehyllen? ser litt på nytt anlegg, feks denne forsterkeren http://www.ebay.com/itm/KICKER-2010-10ZX450-2-CAR-AUDIO-STEREO-2-CHANNEL-2CH-CLASS-AB-450W-AMPLIFIER-AMP-/390363008525?pt=Car_Amplifiers&vxp=mtr&hash=item5ae372ce0d#ht_4088wt_1179 kombinert med http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29477615 hva syns dere? :) blir ikke allverdens dyrt heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petteraldo Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 kan ha dem i kasse ja, da går det bra, men ville heller hatt brare front jeg da Siter [x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD [x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000 [x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban [ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style [x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Okei, er ikke noe god på denne fronten som du nok ser! et spm til, blir lyden finere i 6x9 vis jeg har de i hver sin kasse opp på hattehyllen? ser litt på nytt anlegg, feks denne forsterkeren http://www.ebay.com/itm/KICKER-2010-10ZX450-2-CAR-AUDIO-STEREO-2-CHANNEL-2CH-CLASS-AB-450W-AMPLIFIER-AMP-/390363008525?pt=Car_Amplifiers&vxp=mtr&hash=item5ae372ce0d#ht_4088wt_1179 kombinert med http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29477615 hva syns dere? :) blir ikke allverdens dyrt heller.. Til den prisen, så er ikke de kicker elementene så ille, men de låter ikke veldig bra... Forsterkeren hadde jeg droppet glatt, du får forsterker som er vel så bra under 2000kr her i landet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 25, 2011 Rapporter Share Skrevet November 25, 2011 blir lyden finere i 6x9 vis jeg har de i hver sin kasse opp på hattehyllen? Hva slags bil er det egentlig du har? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet November 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2011 Volvo 940 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg