Gå til innhold

Noen som har erfaring med å ha kjørt en slik bil? (Mercedes S600, BMW B7 Alpina)

Ranger emnet


XardasKSP

Anbefalte innlegg

Neste sommer skal jeg unne meg en 2 måneders sommerferie i Polen og vil gjerne kjøpe meg en virkelig rå bil som jeg kan kjøre i denne sommerferien i det minste (med mindre jeg finner på noe lurt for å unngå engangsavgifta :pimp ).

 

Vurderer to ulike biler: Mercedes S600 V12-biturbo 2006 modell med 517 HK og BMW B7 Alpina E65/E66 kortversjonen.

 

Altså noe slik http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=146183785&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=213%2C185%2C83%2C84%2C85%2C86%2C87%2C88%2C89%2C191%2C90%2C91%2C193%2C93%2C194%2C94&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine〈=de&pageNumber=1

 

eller noe slik

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=153119371&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=33%2C34%2C35%2C36%2C37%2C38%2C39%2C40%2C41%2C63&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine&tabNumber=1

 

Jeg liker bedre utseendet på BMWen men det står i tekniske data at Mercedesen er raskere (4,6 sec 0-100 km/h vs. 4,9 sec 0-100 km/h på BMWen) Lurer på hvordan dette er mulig når Mercedesen er jo langversjon og virker mindre sportslig enn BMWen. Noen som vet om dette er en veldig merkbar forskjell i akselerasjonen? Lurer også på om noen har kjørt en slik bil i høye hastigheter (over 170 km/h) på autobahn/4 felter imens det var mye vind og hvor resistente de er mot sidevind? Fordi jeg har hittil kjørt foreldrenes BMW 530i på autobahn (ikke i Norge selvfølgelig) og når det var sterk sidevind så kunne man ikke kjøre bilen raskere enn 160 km/h fordi kraftige vindblås beveget den 30 cm sidelengs plutselig. Det virket farlig siden det var umulig å korrigere det på rattet i det momentet vinden slo til i siden på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er ikke glad i 2 dørs biler, de ser på en måte ikke så eksklusive ut + det er ikke mulig å ha med 4 personer på tur rundt omkring (som f.eks Nederlandstur). BMW 5-serie holder seg ikke godt i vinden på autobahn hvis det er sidevind og BMW M5 har jo det samme karosseriet, men kanskje de fiksa noe spesielt i den slik at den er mer motstandsdyktig i vinden.

 

Jeg har i hvert fall alltid likt veldig godt de store klassiske limousiner (akkurat like meget som jeg ikke liker stasjonvogn og SUV) de har en slags "klasse", men liker ikke så godt langversjonene de ser "altfor lange ut". Vet du hvor jeg kan finne data for 100-200 km/h eller 0-200 km/h for Mercedes S600 2006+ modell og/eller BMW B7 Alpina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt risikabelt å kjøpe ein bil for å selge den etter 2 måneder. Det kan fort ta litt tid å selge den og prisen må kanskje litt ned.

Det finnes jo litt spreke biler å få kjøpt i Norge og. Du har nevnt m5. Kva med Audi RS4? (er da stasjonsvogn i den prisklassen eg ser på)

Dette er 2 biler eg vurderer til neste år. Og disse har plass til 4 personer.

 

For å finne tester av bilene, kan du f.eks. prøve å google cartest + navnet på bilene. Har ikkje prøvd det, men du finner antagligt litt info om bilene.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at jeg vil tape ca. 20 000 PLN (nesten 40 000 NOK) hvis jeg skal ha den solgt raskt etter 2 måneder (i hvert fall på Mercedesen, litt mer på BMWen). Det er "litt" flere mennesker i Polen enn i Norge så heldigvis litt lettere å få solgt til en bilentusiast der som har råd.

 

 

Men vurderer jo selvfølgelig en bil jeg skal ha i Norge etterpå og tenkte meg noe slik: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31669705 en Mercedes burde jo kunne gå 500 000 km før den "faller sammen" håper jeg da. Den må bare få på S600 merke på bagasjeromslokket og V12 biturbo på sidedørene hehe, liker ikke "Janteloven" om at det ikke skal stå på bilen hva den er =D

Endret av XardasKSP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår