Gå til innhold

Lyst på ny bil

Ranger emnet


A.K

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by PurrPower

 

Takker for innspillet, men om jeg ikke var interessert i noe av det der, så hadde jeg kjøpt meg en tysk bil. Har det fra før av og jeg er mildt sagt møkka lei den tyske stylingtrenden. Kjedelige greier synes jeg. Hvor mye som er under panseret har overhodet INGENTING med saken å gjøre, det er mitt syn på saken i hvertfall. Jeg klarer meg lenge med many smiles per miles. Mange vil si at det er more show than go, men det regelrett gir jeg blanke F i. Det er altfor mange av dem som alltid skal kritisere og være negative til at en bil ser sånn og sånn ut i forhold til effekt og andre ting. Hva spiller det for noen rolle egentlig? Som en sier over her: "Det er din bil"

 

Så hva med å respektere andres visjoner og planer for den bilen de har?? Det at folk har forskjellige visjoner er nettopp opphavet til at det blir variasjoner, og jeg våger påstanden om at de som ikke skjønner det, er jaggu bra sneversynte. Jeg blei ikke provosert spesielt av at folk har synspunkter på hva jeg burde gjøre/ikke burde gjøre, men jeg tar det opp i all sin generellhet at man bør noen ganger holde sine egne meninger for seg selv og heller akseptere og respektere de valga andre treffer. Man trenger ikke være enig med dem om det, men akseptere det. Jeg er fra før medlem i en klubb hvor det er mange som ikke respekterer andres visjoner og det er rett og slett irriterende. Likeså er det liksom ikke "lov" å like andre bilmerker enn det merket klubben er startet på grunnlag av. DET gjør meg provosert :D

det er klart jeg respekterer det DU har lyst til å gjøre med DIN bil. var nok ikke det jeg mente, var kanskje litt krass i inlegget tifligere, men min mening er at moderat styling, felger og senking som passer godt sammen. f.eks at ikke bilen er for lav i forhold til str. på felgene. den blå som Øyvind Ryeng postet litt lengre opp her er mye penere enn f.eks denne eller denne

bare jeg som er enig i det eller? ps: var ikke de styggeste jeg har funnet men de var fæle de og etter min mening;) men for guds skyld du gjør jo det du vil med bilen. du lurte vel på våres synspunkter gjorde du ikke?;)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til en viss grad være enig med deg, men slik ser jeg på dette med styling:

 

Moderat styling har for lett for å, i mine øyne, likne på den alminnelige tyskerstilen, der det meste er moderat og egentlig ikke særlig rått i det heletatt. Det er det sjeldent det er synes jeg, men det betyr ikke at de ikke er fine. Visst finnes det mange fine tyskerstil-styla biler, også blant ikke-tyske biler, men det blir litt for kjedelig i mine øyne. Det skiller seg ikke nok ut liksom. Man ser at den er modda litt, men det er også alt. Pent, men ikke oppsiktsvekkende.

 

Nå forventer jeg ikke å gjøre en eventuell Civic til den ultimate showstopper, men jeg vet at med min smak for styling (som kanskje er den beste på jord :D ;) ), så hadde bilen blitt godt lagt merke til i bymiljøet, og da på en positiv måte. Dette høres kanskje en smule blærete ut, og er ikke slik ment, men jeg tror faktisk det :) Ikke at det gjør meg unik på noen som helst måte selvfølgelig, det finnes jo mange utrolig dyktige folk når det kommer til dette.

 

Enig med deg Ehrnst, de bilene du la ut bilder av var ikke i overmåte fine. Blir vel lagt merke til, men supre var de ikke.

 

Generelt: Da jeg la ut innlegget om at folk bør respektere hverandres valg selv om de kanskje ikke forstår de valga, så var det ikke meningen at noen skulle føle seg truffet og var ikke myntet på noen som helst. Jeg sa det i all sin generellhet, for det er for mange som ikke klarer å se forbi sine egne meninger om ting, og det er en uting, for det er like mange meninger som det er folk. ;)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjapp ting å legge til, og det er at jeg tror hva som er "showstopper" et år kan på langt ifra være det neste år...

 

Hvorfor? I 2000/2001 var det omtrent ingen japsebiler i Norge med kraftige og super-aggressive Veilside/Wings West kit til bilene... 2002 kom og det var fortsatt relativt sjeldent med disse...

 

Enter 2003 så virket det som omtrent samtlige nystylede biler kom med disse superaggressive kit'ene, og omtrent hver eneste en som styler japse i 2004 har bestilt/slengt på slike kit...

 

Mitt syn? Jeg synes ingenting er råere enn en sinnsykt gjennomført Veilside-stylet bil med en god del krefter under panseret... På den andre siden synes jeg det er utrolig lekker med en diskre og stilfull bil som har alt i nogenlunde proporsjoner og som er bygd opp til å score høyt på flere forskjellige fronter...

 

MEN...

 

Når vi stiller ut bilene og skal ut å kose oss med bilene til sommeren så spør jeg meg dette... Kommer disse sinte kit'ene til å dominere "styling/show" scenen helt? I så fall, vil det da ikke bli vanskelig å skille seg ut? Det er med tanke på at billige stylingselskap med billig glassfiber produkter at disse kit'ene har eksplodert...

 

Det er ikke alle som tar seg råd til 10-20k for et helt Wings West kit ferdig lakkert fra PowerZone... Eller 30-60k for et komplett Veilside kit... Ytterst få faktisk...

 

Men nå man nå har adgang til utrolige billige kit som "ser omtrent ut" som originalene (hvis vi ser bort ifra kvaliteten og gjerne passformen på produktene) så har dette eksplodert.

 

Resultat = Folk begynner å kanskje bli litt lei, eller at det er vanskelig å få noe unikt preg når det har blitt så sinnsykt populært som det har.

 

Det samme kan/har skjedd med bruken av ANGEL-EYES (BMW, Honda, Nissan er vel front-runners) og ikke minst Altezza-lykter (som nå finnes til omtrent hver eneste bilmodell)...

 

Det er ingentvil om at alle disse tre tingene gjør bilene utrolig mye "better looking" enn bilen originalt, men spørsmålet er om hvis man velger alle disse tre populære sakene sammen om man ikke vil ende opp med en mengde personer med faktisk helt like biler på ligne med originale?

 

Litt drastisk overdrivelse, men jeg tror dere forstår poenget mitt, og jeg ønsker dere alle sammen lykke til med bilprosjektet for iår!

 

Husk: Det er DIN bil, gjør eksakt hva du vil, og kos deg med det... Det er tross alt mye penger som kastet inn, og desto deiligere er det når man kan få være "unik"...

 

Takk for meg...

 

PS: Ja, den ble ikke så kjapp allikevel... haha...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et velskrevet innlegg S-2000, det skal du ha for :D Du tar jo opp ganske interessante problemstillinger her og jeg må innrømme at jeg langt på vei er enig med i mye av det du sier. Som en kommentar i personlig retning:

 

Selvfølgelig bygger de fleste biler for å delta på treff og forhåpentligvis høste mye god kritikk og kanskje til og med noen priser i samme slengen. Men da må selvfølgelig nivået være veldig høyt da. Jeg er ikke noe annerledes her, jeg har jo også lyst til å stille ut, moro å vise frem donongen sin, men personlig har jeg ingen ambisjoner med å nå høyt opp på listene, for det tror jeg ville koste for mye i forhold til hva jeg har råd til å bruke.

 

Men: Det er jo nettopp på treff man "risikerer" å møte flest biler av den typen du henviser til, og som jeg også har stor sans for, nemlig de F&F/2F2F-inspirerte bilene. Det som er litt av poenget med det jeg sa om en bil som skiller seg ut, er at disse bilene egentlig er relativt sjeldne å se i det daglige bymiljøet. Så for min del handler det om å skape en bil som jeg kan bruke hver dag, og som suuger til seg oppmerksomhet under det man kan kalle normale omstendigheter. Treff og utstillinger kommer litt på siden av det man kan kalle normale omstendigheter, ettersom det er en god del folk som bygger biler de stort sett viser der, og dertil så er det jo nettopp på treffa (heldigvis) at gromsakene virkelig blir tatt frem. Jeg har selv bestemt meg noenlunde for hva jeg kommer til å bestille dersom jeg kjøper nevnte bil, og det er ikke til å legge skjul på at det er i F&F/2F2F-sjangeren. Men noen aluvinge blir det ikke, jeg satser heller på carbon, de er mindre voldsomme/brutale, men stylingverdien i dem er på topp.

;)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt å høre at du iallefall ikke satser på alu-vinge ettersom dette er vel kanskje den trenden som er absolutt mest "brukt opp" og fått sitt "sporty" image ødelagt takket være gamle Peugeoter, Volvoer osv. som bruker slike også...

 

Ingen vits i å stille med alu/carbon APR vinge til 7000kr når den råtne Calibraen fra 92 med rustflekker på dørene stiller med Thorsov Bilrekvisita vinge til 1050 kr liksom. Mannen i gata ser ikke forskjell og putter folk derfor i samme bås...

 

Samme gjelder bruken av neonlys osv...

 

Det er på en måte litt synd at mange av disse trendene bli "spist opp" og ødelagt takket være problemstillingen at "alle skal ha" uansett om de har en rusthaug fra '78 eller en splitter ny Nissan 350Z...

 

Og ang. priser, jeg har heller ingen slike ambisjoner ettersom det krever utrolig mye i form av penger, sponsorstøtte osv... Men jeg tar oppmerksomheten jeg får, og nyter hvert sekund av det. Og som du selv sier, i selve bybildet (når man ikke er på selve treffene) så blir man oftest unik uansett valg av bodykit og diverse...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forresten et utrolig flott Honda-miljø i Fredrikstad, i sterk kontrast til hva jeg er vant til her i Larvik (kan vel telle antall Hondaer med styling på en hånd)... Noe som vil sikkert gavne deg bra hvis du velger å handle Civic ettersom PowerZone bl.a. er jo like i nærheten...

 

Og har du noen spørsmål ang. bilen og evt. vanlige problember osv. så kan du gjerne stikke innom http://www.Club-Honda.org, eller forumet vårt...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy_erwin

 

 

Med jall mener jeg 20" krom-felger som spinner videre når du parkerer. alu-vinge og toppstripe med skriften "2 fast 4 u" eller lignende. Men for all del, det er din bil. :)

 

 

Det er jo døds kult på en slik bil. Det er faktisk denne bilen som kler slikt.

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Peugeot 405 trekker vel også fremme, så hva spiller det vel for noen rolle?

 

S-2000: Har lagt merke til en del Honda'er rundt her ja, men ingen av dem kan egentlig måle seg med den til Fredrik på Powerzone. Utover det ser det ut til å være en del EG coupe her, og de er snasne. EK er litt større og plass trenger man jo innimellom, men ikke så mye da. ;) Har prata noe med Fredrik angående styling til EK coupe, og et komplett Wings West Avenger kommer på lusne 10,5k, og det er overraskende billig synes jeg. Men Powerzone får 20% rabatt hvis de bestiller komplette kit, og den rabatten viderefører de til kundene. Storslått =)

 

Men for å få tilgang til å poste på forumet deres, må jeg vel først eie en Honda og så melde meg inn i klubben? Kan jo bare kikke regner jeg med, men noen topics er vel stengt for innsyn av ikke-medlemmer også? Skal ta meg en titt i hvertfall, takk for tipset ;)

 

Woohaaa, i morgen drar jeg til Drammen med en kollega og henter en '94 Del Sol VTEC, blir moro :D

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hente den hos T.G Bil, regner med at det er en importbil. Heter den ikke VTEC da? Er 160 ponnier i den i hvertfall, grønn med elektrisk soltak som havner i bagasjen. Tøff bil, senka, avstiving i motorrom, Remus-potte med doble firkanta utblås. :) Sparka visst godt når den nådde 6000 o/min, da VTEC'en slo inn :D

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min stammer også fra TG...

 

De har vært heldige med de Del Sol'ene som de har hentet inn per dags dato, men legger også merke til at de Del Sol'ene som har blitt hentet inn siden ifjor sommer blir mer og mer "standard" pregede...

 

Og hvis kameraten din ikke visste dette så er strutbrace standard foran i motorrommet på Del Sol VTi/VTEC (som de kalles i USA).

 

Be han dessuten sjekke Remus-anlegget for rust ettersom det er den store akilleshelen til dette merket... I motsetning til SuperSprint og diverse andre eksosanlegg produsenter lager østerriske Remus sine anlegg ikke i rustfritt stål!

 

Og kompisen din er naturligvis også velkommen til å regge seg på Club Honda forumet...

 

Du trenger ikke å være betalende medlem for å ta del i forumet, og man må ikke eie Honda for å være der inne heller... Men det er alltids en fordel om man har eller har noe på vei.. :P

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det hjelper det. Takker for info. Når det gjelder Remusanlagget, så kommer det til å bli pælma til Ugga Bugga uansett, for her skal det ikke være noe tyskerskvæl på ;) Skal nok ha på en eller to skikkelig japsekanner kan jeg tenke meg. :D Tror nok han melder seg han også. Han er forøvrig kompis med gutta på Powerzone, regner med at han kommer til å ha noen fordeler av det underveis i prosjektet ;)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår