spetakkel Skrevet November 22, 2011 Rapporter Share Skrevet November 22, 2011 Hei.. Jeg har en golf 2, 91 modell 1.8 forgasser! Der er det sånn at jeg kan kjøre litt og plutselig så henger gassen/turtallet seg opp, så da får jeg jo jaggu meg fart bortover gata når jeg ikke vil det! så jo mer jeg trykker på gassen jo mer henger den seg opp, så da må jeg ut i motorommet å dra tilbake gassen.. men noen ganger så hopper den fra 500 - 2500 omdreininger, går opp og ned så det hakker når man kjører, eller umulig å kjøre! Har lest litt på forumet her men finner liksom ikke akkurat samme feilen! vet ikke om det er samme på en 1.6 osv jeg, Har null peil! Har sjekket om slanger osv, finner ikke noe som sier at det er noe vakum feil! Noen som kan hjelpe ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spetakkel Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Ingen som vet ? :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 første som slår meg siden den ikke slår tilbake er gasswiren som er dårlig :) er ikke stort annet som kan holde den igjen utenom gasswire og fjøra på spjellet, men om det er fjøra, så burde den være slik konstant gasswire kan bli litt mer trælete når den bli oppvarma av motor bare en tanke ps, du har ikke en "forgasser" i den stand, med TBI (Throttle body injection), også kaldt monojet :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Åpne panseret, sett deg inn i bilen med døra åpen, slå på tenningen og hør etter et klikk fra motorrommet. Hører du ikke dette så sjekker du sikringene i sikringsboksen. Husker ikke hvilket nummer det var, men en av sikringene styrer en el.ventil som regulerer kaldstartfunksjonen. Eventuelt ledningsbrudd til samme sensor, er plassert bak forgasseren. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spetakkel Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 oki :) Da får jeg ut å høre og se! Kan ikke være sikring, for sjekka alle her om dagen og alle var fine! Bilen har vært sånn i et halvt år snart, :/ Men kjente i dag, når jeg dro tilbake den som holder gasswiren! så var den så hard å presse tilbake, kjentes ut som om det var trykk! for når jeg hadde dratt den tilbake så gikk turtallet ned, og så slapp jeg den, så gikk turtallet opp igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Kanskje det er den som må byttes ut isåfall? Har ikke peil på VW da :P Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spetakkel Skrevet November 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 tja si det! skal ut i dag og undersøke litt over alt! men det som er så typisk er jo hver gang jeg skal sjekke så går den jo helt fint! :P men når det først skjer så er jeg midt i byen eller på hoved veien ! hehe orker ikke stå der når bilen har rusa seg opp på 4000 omdreininger! :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Viss motor ruser seg og holder et jevnt høyt turtall helt til motor og forgasser er gjennomvarm så ville jeg som sagt sjekket om du har klikkelyden jeg nevnte tidligere. Viss ikke så sjekk sikringer eller ledningsnett. På min Mk2 feilsøkte jeg i flere måneder på alt mulig før jeg fant ut at det var en egen sikring til denne kaldstartsventilen. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.