Escape Skrevet November 21, 2011 Rapporter Share Skrevet November 21, 2011 (endret) Har kjøpt ny stereo til mini'en. Kjøpte en universal overgang på bilteme. Høytalerkablene var pre-koblet, men resten måtte jeg plugge inn selv. Jeg fant greit minus og permanent pluss. Målte meg frem til hvilken pinne som fikk pluss når tenningen var på, og koblet til den. Men, når jeg setter på spenningen blinker det 4 ganger i displayet, så lyser det konstant en periode (ca 2 sek) så blinker den 4 ganger igjen. Blinkingen og "hvileperioden" er helt konstant, så det er ikke snakk om dårlig kontakt. Når jeg kobler begge +-kablene til permanent spenning så virker radioen normalt. Noen tips ? En ting til: skal det være slik at det skurrer i høytalerne ved litt pådrag når jeg spiller noen skiver men ikke med andre ? Jeg har brukt mye tid på å justere fader (de fremre tåler ikke mye), bassnivå, treble, mellomtone etc. Endret November 21, 2011 av Escape Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escape Skrevet November 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2011 Fant det ut selv. Det er bare CanBus signaler utenom jord og konstant pluss i ledningssettet til radioen. Jeg brukte heller ACC fra sigarettenneren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 22, 2011 Rapporter Share Skrevet November 22, 2011 Bra du fann ut av det. Du skulle nok antagligt hatt ein canbus overgang. (men kan for lite på dette området) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 22, 2011 Rapporter Share Skrevet November 22, 2011 Jepp, en canbus overgang hadde gjort at du fikk dette riktig ;) http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/193_537/products_id/5689 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escape Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Ja, men jeg sparte 450,- på min løsning. Noen skal ha rundt 1500,- for en canbus konverter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg