Craft Skrevet November 21, 2011 Rapporter Share Skrevet November 21, 2011 (endret) Har et problem som både Merkeverksted og Leverandør ikke har klart å gi meg svar på. Min bil er en Audi A4 1.8TQ 2002. På denne er det montert rustfritt effekt/eksosanlegg fra Miltek og Supersprint. Problemet er katalysatoren hvor det sitter 2 sensorer/følere. Den ene registrerer for mye eksos/utslipp og motorlys i dash lyser! (likevel eu-godkj). Verksted har gitt meg 2 alternative løsninger: 1. Trim/chip bilen slik at tolaransekravene for utslipp økes i "programvaren" på bilen. 2. Bytt Katalysator/eksosanlegg. Ingen av disse alternativene er aktuell for meg. Har noen av dere en løsning. Kanskje en måte å "lure" denne sensoren på? :) Har hatt motorlyset i over 1 år nå. Så veldig takknemlig til dem som hjelper.. Endret November 23, 2011 av Craft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 omprogramering av hjernen er nok den letteste løsningen, altså chiptrimming (programere bort senson nr. 2) flere som bruker en "spacer" på sensor nr. 2 (for å få sensor lengre unna gassene) og har fått dette til å funke en stund, men ikke helt fins ikke flere muligheter Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg