Norse///M Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 (endret) Har en Polo 9N 1,9TDi, kjørt ca 150k. Idag fikk jeg opp et "motor" lys i dashbordet. Utifra min noe ustødige tysk kan jeg kjøre litt med dette men komme meg til et verksted og få sjekket opp i det. Noen som vet hva dette kan være, eller har vært borti det? Visstnok noe med eksos/avgass å gjøre? Endret November 19, 2011 av Hocco Siter Seat Ibiza Cupra R '00 Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS! X BMW E36/5 '96 X Audi 100 2,8e '88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildv Skrevet November 20, 2011 Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Kan det vere avgassvarselmåler du meiner? Eg har i tilfelle samme på min Polo 9n. Ut i frå det lille eg veit, kan det vere fleire ting: defekt oksygensensor/lambdasonde, problem med katalysator, problem med luftinntak til motor (mekanisk) osb... Eg fekk målt avgass (EU-kontroll) og denne var utanfor referanseområdet, altså må eg finne ut kvar feilen ligg. Eg har ikkje stålpeiling, men ofte blir ein bedt om å sjekke lambda først, utan at det alltid hjelp. Siter Lang dags ferd mot fnatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norse///M Skrevet November 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Takk for tipsene om hva det kan være. Har bare hatt bilen en uke, så jeg kjenner den ikke så godt. Svinger innom VW / Møller Bil imorgen og hører hva de mener det er. Og hvor akutt det eventuelt er. Siter Seat Ibiza Cupra R '00 Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS! X BMW E36/5 '96 X Audi 100 2,8e '88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildv Skrevet November 21, 2011 Rapporter Share Skrevet November 21, 2011 ok, gi gjerne beskjed om kva som skjer vidare. Siter Lang dags ferd mot fnatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg