Gå til innhold

300 TDT Kakkler som bare det


ToPeBe

Anbefalte innlegg

Hei! Har gått til anskaffelse av en 92 mod 300 tdt, km stand 472000. Bilen er i utgangspunktet bra, lite rust og hel i karosseriet.

Men.... du verden som den kakkler ( hard tikkelyd, litt mindre når den blir varm, men høres godt fortsatt) Noen som vet hva dette er?

Dyser? Ventiler? Register? Ikke vet jeg, da jeg ikke har så veldig mye kunnskap om mb diesel. Finner jeg ikke ut av det, kommer jeg til å selge bilen.

Har ikke råd til stooore verkstedsutgifter.

Håper noen her inne kan gi meg svar på hva det eventuelt kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Vibrasjonsdemperen var dårlig så nå har jeg fått skiftet den.
Men motoren kakkler som bare det enda. kanskje lettere for dem som har kunnskap om disse bilene kan høre hva som eventuelt er feil nå.
Hvordan får man justert innsprutningtidspunktet? er det vanskelig?
Dieselfilterene skiftet jeg for ett par dager siden, og det var på tide.. det var mye groms i filtrene.
Filmet bilen etter at jeg skiftet demperen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den første filmen din hørte jeg tydelig demperen på reimstrammeren, det fiksa du, du har prøvd å stille tenninga uten hell.

 

Tror nok det er snakk om dysespisser som trenger utskiftning da.

 

du kan jo prøve å løsne dyserør og se hvor det evt. er verst.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første filmen din hørte jeg tydelig demperen på reimstrammeren, det fiksa du, du har prøvd å stille tenninga uten hell.

 

Tror nok det er snakk om dysespisser som trenger utskiftning da.

 

du kan jo prøve å løsne dyserør og se hvor det evt. er verst.

 

Hei, ser du skriver "løsne dyserør", mener du å ta ut dysene og se på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat dieseltilsetninger så er det to ting som funker, det er alron som er en tilsetning som hjelper mot kondens, hard gange og dieseldyr, så har vi westfrost, som egentlig er bremsesprit, super kondensfjerner, hjelper ikke mot lyd, men hjelper nok mot dieseldyr. Det er hestekur.

 

Alron er egnet for bruk over lengre tid, og det demper ofte ulyder av denne karakteren.

 

Du får også noe "Diesel purge" som er noe du kobler opp mot dieselfilteret, dette renser pumpe og dyser, filtre må skiftes etterpå og dette gir ofte nytt liv og penere gange.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår