endreo Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Hei. Temperaturen på min passat (2007 mod. 2.0 tdi) bruker lang tid på å komme seg opp til 90 grader. Når jeg stoppet i dag så jeg at temperaturen sank mens bilen var i gang. Noen som har en hjelpende hånd eller vært borti noe lignende ? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Var det kaldt ute når dette skjedde? Moderne dieselbiler sliter med varmen om vinteren, spesielt hvis det ikke er montert ekstravarmer. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endreo Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Bilen er ny i Norge og det er montert ekstravarmer. Var ca 8 grader her i stavanger i dag. Så tror nok ikke det kan være det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Sjekk om ekstravarmer fungerer, og om termostaten er i orden. Ekstravarmer kobler ikke inn hvis det er lite diesel(lampa lyser), eller hvis det ligger inne feilkoder. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endreo Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Takk for svar. Du har ikke tilfeldigvis ett lite tips om hvordan jeg sjekker ekstravarmeren? Kan den startes manuelt? Har hørt at du ikke skal ha for lite diesel på tanken ang varmeren. Tanken var 1/2 i dag og er sjelden under 1/4 tank. Ang feilkoder så må jeg nesten få ett verksted til å logge seg på og se, men hadde vært greit og konstatert at ekstravarmer funket først. Syntes fremdeles det var rart når bilen etter 3 mil og var 90 grader sank på ned til under 70 grader når jeg sto i ro med motor i gang. Takker for hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg