Gå til innhold

ulåt i bakaksel

Ranger emnet


arki1

Anbefalte innlegg

Jeg har en 93 mod legacy stv 4 wd med en forferdelig ulyd i bakakselen,dette mener jeg er bakhjulslageret på h/side som jeg skiftet for ca:1,5 år siden på verksted.når jeg kjøre så kommer lyden(og det er ikke noe lite med lyd)fra h/side og når jeg svinger så kommer og går lyden og det mener jeg er b/hjulslageret.Men kan det være det venstre og att lyden forplanter seg til høyere?jeg tror ikke det men kanskje noen har erfaring med dette.Det er skiftet olje på diffen/gearkassa.Jeg har begynt å lure på om verstedet ikke har skiftet lageret,men da skal det være ting jeg kan se det på sånn som nye bolter(de måtte han brenne av)og kanskje noen foringer som måtte skiftes etter brenningen,men som sagt kanskje noen har vært borti dette før.Jeg tenkte jeg skulle selge den etter EU kontroll som er den 30 nov(den selges ikke før dette)Her er noe av det som er nytt:ny frontrute,nytt komp.register,nye skiver/klosser,nye vinterdekk på alu felger.Det følger også med 4 alu.felger med vinterdekk og 4 løse veldig bra sommerdekk og skiboks.Bilen er i topp stand utenom ulyden og att den kniper litt i kassa når man girer fort,det er også høy og lavserie.Bilen er veldig tait i forstilling og ellers i understellet og motoren går veldig pent.Kan noen hjelpe meg med noen tips ang.ulyden hadde det vært fint,og er noen interessert i bilen kan de sende meg en e-post.Hvorfor jeg selger den er att jeg trenger en bra kassebil i jobben min,så hvis noen har det så....... Mvh Arve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bakhjulslageret ditt. Jeg opplevde det samme p� min 98 modell for et par �r siden, at lageret ble byttet og begynte � romle igjen kort tid etterp�. Det viste seg at den mutteren som fulgte med det nye lageret var bitte litt for stor i forhold til gjengene p� den originale drivakselen, og derfor slakket den ut ganske fort. Verkstedet fant igjen den gamle mutteren, og satt p� den, og da holdt det. Uten at jeg er noen ekspert kan selvsagt ogs� gjengene p� drivakselen ha blitt skadet n�r de brant av den gamle mutteren, og det kan v�re �rsak til at den nye ikke sitter skikkelig.

 

Fra hvilken side hjullager-romling kommer, er skjeldent � ta feil av og lyden forplanter seg vanligvis ikke fra den ene siden til den andre. Det hender ogs� at gamle biler begynner � "spise" hjullager etter at de f�rst er byttet en gang, s� hjullager n�rmest blir forbruksvare. Har opplevd det p� flere Volkswagen/Audi-biler, men har aldri h�rt om det som noe Subaruproblem. S� jeg ville f�tt verkstedet til � finne ut av om lageret har slakket ut igjen, og ev. hvorfor det har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår