Audiosun Skrevet November 8, 2011 Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 Byttet calipere og skiver bak på min 91 mod B3 for litt over 3 år siden da jeg kjøpte den. Nå henger bremsene igjen, har plukket av på den ene siden gliderne sitter fast, er vel samme problemet på andre siden og. Kjøpte riktignok biltemakvalitet da jeg har studentlommebok, så det er mulig jeg må skylde på meg selv. Resten virker i grei stand, så det frister lite å bytte calipere igjen. Noen som har noe tips på hva jeg kan gjøre? Ved forrige bytte røk gliderene under demontering da de satt såpass fast. Får man kjøpt nye glidere seperat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2011 Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 (endret) Ja, disse fås kjøpt løse. Husk ny mansjett når de byttes, kjøp på Møller! De skal også smøres med fett som ikke smelter av varme, følger med på Møller. Edit. Glidebolter foran selges løst, ikke de bak. Endret November 8, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiosun Skrevet November 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 Takker for kjapt svar. Skal se hvor lett demonteringen går. Har kobberpasta i bøtter og spann, så jeg får ta å kjøpe noen mansjetter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2011 Rapporter Share Skrevet November 9, 2011 Delenummer på mansjettene bak er 443 698 470 og 4D0 698 647 foran. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiosun Skrevet November 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Fikk det løst til slutt, men det ser mørkt ut for videre bruk i en lengre periode. Må vel bare kjøpe nye calipere igjen. Hvor lønner det seg å kjøpe dette (uten å stikke innom biltema)? Er det noe å hente på å kjøpe fra tyskland, hvis man ser bort i fra momsing inn til Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 10, 2011 Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Høres merkelig ut at calipperene skal ryke på 3 år, hvordan og hva er galt? Om montert med utette mansjetter over glideboltene, gjerne uten fett, så vil ingenting vare lenge. Sjekk på Mekonomen, priser på nett. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg