Jesper1201 Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 (endret) Har hatt bilen til diagnose og har funnet ut at det er ECU til parkeringsvarmeren som er deffekt. Denne koster over 9,000 ny så det er uaktuelt, har lett på ebay, googlet og ringt mange bilopphøggere, men ingen har en slik inne. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik, eller kan skaffe det til meg for minder enn 9,000. Hadde blit veldig takknemlig for hjelp :) Endret Desember 8, 2011 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 2005 er mk3, og den blinker kun ved dobbeltlås, dvs at også innvendige håndtak er frikoblet fra låsen. For å dobbeltlåse trykker man to ggr. Altså helt normalt. Hvis det er en opprinnelig norsk bil har den originalt en Eberspacher kjørevarmer som starter av seg selv når tempen er lav nok. Denne kan bygges ut til parkeringsvarmer, og skal vel da normalt strte så fort du slår den på Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Greit, mk3 facelift :) Dobbeltlåsing ja, da er jo den grei. Ja, jeg har en fjernkontroll som jeg kan slå den på med, men aner ikke hvordan den funker. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Ikke jeg heller :) Prøv Google Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Fant bruksandvisning på Eberspacher sine sider, men jeg får ikke kontakt med bilen. Noen forslag? Skal kjøpe noen nye batterier og prøve men det indikerer at det er halvfult så jeg tror ikke det er det. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Ta av grillen. Nede på høyre(bilens) side sitter utetempføleren i en klemme. Ta av kontakta og kortslutt kontaktene. Start bilen og la den gå noen minutter. Da skal varmeren starte. Du vil høre en svak tikkelyd og se litt røyk under førerdøra. Skjer det ikke noe, er en diagnosetest neste punkt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Takk for svar, Mondeo. Da blir dette prøvd, skal uansett ta en diagnose til uka så da får vi se hva som kommer frem :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Har nå fått tatt diagnose (ikke hos Ford, da de skulle ha 1000,- for jobben) men ingen feilkode dukket opp. Har jumpet tempføleren og hatt batteriet koblet fra i godt og væl en halv time, dette også uten nytte. Noen som har noen tips om andre småting jeg kan prøve før jeg evt. overhaler eller sløser en høvding hos Stamsaas? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2011 (endret) Har til nå konstantert ledningsbrudd i + kabelen rett ved varmeren, det ble fikset i forhåpning om at det var den store synderen. Varmeren fungerte i en dag for så og bli likedan igjen, men nå vet jeg at Varmeren har strøm. Noen som har noen tips? Endret Desember 2, 2011 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 Noen som har noen tips? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 Det ender som regel med full overhaling:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2011 Har hatt bilen til diagnose og har funnet ut at det er ECU til parkeringsvarmeren som er deffekt. Denne koster over 9,000 ny så det er uaktuelt, har lett på ebay, googlet og ringt mange bilopphøggere, men ingen har en slik inne. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik, eller kan skaffe det til meg for minder enn 9,000. Hadde blit veldig takknemlig for hjelp :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2011 Skal sjekke om jeg har en. Men det blir ikke før lørdag:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2011 Hadde vært kjempe flott hvis du gadd det :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Har du fått sett etter om du har noen ECU liggenes, Mondeo? :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg