harley32 Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 hei noen som vet, har prøvd å lufte bremsene fler ganger uten resultat, blir litt bedre men henger fortsatt på litt. noen som kan ha en aning på hva dette kan være...?? samtidig når jeg prøver å lufte, så hører jeg en liten svisjj lyd fra der som master sylinderen sitter, eller mer som att luft blir blåst ut eller luft som går inn. dette er når jeg pumper på bremsen. abs virker som den skal. dette gjelder en chrysler voyager 2,5 tdi 1996 mod. håper noen som vet....:checkflag: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 skru bremsekaliperen av og prøv å smør gliderene og kobberpasta på klossene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harley32 Skrevet November 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 okey, tenkte litt på det. men virker litt som om det kommer luft i systemet etter en liten stund, etter jeg har luftet bremsene. men finner ingen lekasje noen sted. kobberpasta ja, på klossene...? hvor skal jeg smøre på det hen da.? ikke på bremseflaten vel...?? eller...?? takker så mye for svar...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 var litt trøtt når eg leste dette her trudde lyden var fra bremsene , men kan ver at de er mester syinderen som er lekk ein eller annen plass og slepper luft inn i systemet kobberpasta smøres på klossene mot flaten som ligger mot skiva hjelper mot ulyder og sånn kan også hjelpe på viss dei henger litt spessielt de og smøre gliderene kan hjelpe , men har du prøvd å lufte alle kaliperene ? kan også ver at de er kondens i bremseveska du har på , kan jo prøve å bytte bremseveske på bilen ( ville sjekka olja etter ei lufting om de er ureinheter i den først , hard jobb .) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Om bremsene henger på er ikke dette et luft problem. Henger det på alle hjul? Foran/bak? Disse bilene får ofte problem med at parkbremsarmen som sitter på ene båndet bak setter seg slik at bremsebånda ikke går tilbake. Ville tatt en kikk på det. Ellers kan det være treghet i calipere,klosser som sitter etc. Pass også på etter lufting at det ikke er bremsevæske helt opp til lokket,da får du ikke utlikna trykket,dette kan igjen gjøre at stempler i calipere og pumper ikke går tilbake og bremsene ligger på. Om lufting er et problem,sjekk at det ikke er lekkasje på trykkreduksjonsventilen som sitter foran V bakhjul på rammevangen ved siden av tanken. Disse kan begynne å lekke kun veldig lite i starten,nesten så man ikke merker det,men det blir ofte mørkt/vått på ventilen utvendig. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harley32 Skrevet November 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 takk for alle svar...:) skal prøve å smøre opp å sjekke dette som dere skriver jeg... men er det mye jobb vist det er noe problem/ eller lekkasje på trykkreduksjonsventilen da...? å eventuelt priser på ny..? noen som vet...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 9, 2011 Rapporter Share Skrevet November 9, 2011 kobberpasta smøres på klossene mot flaten som ligger mot skiva hjelper mot ulyder Jeg håper indelig du mener siden som treffer stemplet, og ikke siden som ligger mot skiva? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenteme Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Bytt kaliper! Mener å huske at det ikke er rep. sett å få. Husk å kjøpe nye kobber pakninger når du kjøper kaliper. Kaliperen er veldig enkel å bytte og ikke veldig dyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Foran eller bak? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg