Gå til innhold

Ekstralys! Hvor hentet du signalet til releet fra?

Ranger emnet


bora18t

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et par hella xenonlamper jeg skal montere. det er jo noe snålt opplegg på lysene på fjernlysene. Med bryter på o lyser det svakt i fjernlyspæren og med kjørelys på lyser den andre pæren, når jeg skrur på fjernlys lyser det i den samme pæren som brukes til dagslysene. Noe kronglene forklart men trenger en howto for å hente signal til releet.

 

Er det fortsatt påbudt med ekstra bryter inni bilen til ekstralysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rele må du bruke uansett, så du ikke overbelaster ledningsnettet. Hva slags pærer sitter i hovedlyktene? Mange nye VW har egne dedikerte kjørelys som sitter i egne pærer, gjerne innerst i lykta. Det er vel ikke denne du har koblet deg innpå?

 

Hvis du har H4-pærer (nær og fjern i samme pæra)som det er i transporteren min, kan du hente ut styrestrøm til releet fra ledningene på hver side på sokkelen(den i midten er til nærlys)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pærer som brukes til kjørelys på dagen ( ikkenærlysene) brukes som fjernlys. Er ikke mer enn to ledninger som går inn til denne pæren, så jeg har for meg at denne blir dummet opp når fjernlys skrus på hvis dere skjønner. Har da sett flere rokker med ekstralys og nogen må vel kunne se hvordan det er koplet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at noe av problemet ligger i at fjernlyspæren i bilen din er kombinert fjernlys og dagskjørelys. H11 heter den hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Da blir det kansje feil og koble seg via den.? Men er det ikke mulig og koble på ordinær måte, med et 87A relè som du kun henter styrestrømm i fra fjernlys bryteren? mulig jeg er helt på bærtur.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut nå at det er en helt ny type pære som alle nye VAG har fått, H15 60W /19W

Den fungerer som en gammel h4 pære, men inneholder dagskjørelys og fulltlys.

Det skal derfor ikke være noe problem å hente ut styrestrøm i strømpa frem til lykta

fulltlyset skal være merket med svart og hvit.

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut nå at det er en helt ny type pære som alle nye VAG har fått, H15 60W /19W

Den fungerer som en gammel h4 pære, men inneholder dagskjørelys og fulltlys.

Det skal derfor ikke være noe problem å hente ut styrestrøm i strømpa frem til lykta

fulltlyset skal være merket med svart og hvit.

 

Du mener fjernlys med fulltlys? Svart og hvit ledning altså...skal se etter den i morgen

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår