Forbrukeren Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Har en 3,5L Chrysler motor fra 2002, samme og sitter i 300M '98-'04. Fikk plutselig ulyd i motor når den går uten belastning med turtall over 1800omr. Lokaliserer lyd til forbrenning venstre vegne, høres ut som den er jevnt over alle 3 sylindrene. Lyden ligner metaller som slår sammen, men hele motor er av aluminium og er performance. Under prøvetur i dag ble motor varm. Ingen lekkasje, ingen bobler eller olje i kjølevann og motorolje ren og fin. Noen dyser har tikkelyd som kan ha vært fra før. Teorien er at venstre camshaft har gått over tann på grunn at strammer til registreringsreima har feil og reima spinner på vannpumpa, den driver den jo. Har begrenset kunnskap med motorer og lurer på om jeg er helt ute å kjøre i min teori. Siter Chrysler Concorde 3,5L 2002 Dodge Durango 5,7 Hemi 2008 MB Vito 111cdi 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbrukeren Skrevet November 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Fikk fronten av i dag og så ikke noe galt uten at reima er for glatt til vannpumpe. Byttet reima, strammer og pumpe for 1000mil siden og kjøpte ikke original deler. Har lest litt på nett og fant at den pumpe jeg brukte er lagd av metall og trenger 2-3 hester mer en den av plast Chrysler leverer. Bør bestille ny pumpe fra Chrysler og se om de er forskjell på overflate på reima jeg har og den Chrysler leverer. En annen teori til lyd er at de kan være brekt rokker arm. Om den flytter på seg kan lyd endres etter som motor øker turtall eller beholder de. Bør skru litt mer i morgen og se om jeg blir klokere :race Siter Chrysler Concorde 3,5L 2002 Dodge Durango 5,7 Hemi 2008 MB Vito 111cdi 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbrukeren Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Jeg ble klokere, jada...motor skal ut av bilen og ombygges, toppene var tørre som er merke om svelt av olje. Nå blir vinteren morsom, se om jeg for tak i duppedingser som gir mer hester... Siter Chrysler Concorde 3,5L 2002 Dodge Durango 5,7 Hemi 2008 MB Vito 111cdi 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbrukeren Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Ellers fant jeg litt intressert på nett når jeg googlet litt om hva kunne vært feil på den motoren. Motor er designet av Mitsubishi og karosseri av Lamborghini. Fin cocktail de...:driving Siter Chrysler Concorde 3,5L 2002 Dodge Durango 5,7 Hemi 2008 MB Vito 111cdi 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg