siw76 Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Jeg har fått invilget ett vedtak på trygdebil, på 150000, for det skal jeg investere i en bil som jeg skal ha i 11år.. Så her sitter jeg ganske så fovirret og vet ikke hva jeg skal velge. Har kikket litt på Mazda 3 2006 modell og honda Civic 2007 modell, begge har gått under 100000km, og noen sier at det er ett trygt kjøp, men andre sier at nei..du må kjøpe ny bil... Hjelp!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Ny bil til 150 000,- og den skal vare i 11 år? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Mtp. at du har fått innvila 150.000 NOK ved vedtak, på ein ny trygdebil, bør du fortelje meir om krav til bilen, og korleis denne skal brukast. Skal du i tillegg ha nokon eigenkapital i tillegg til vedtaket? Kvar skal bilen brukast, er det behov for ombygging av bilen for lettare adkomst, er det behov for skyvedør, ekstra stort bagasjerom, eller tilsvarande? Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Det ene er ikke noe bedre enn den andre der. Hvis du skal ha et relativt problemfri bil i 11 år MÅ du finne en bil med servicehefte fra merkeforhandler der ingenting er utelatt. Du MÅ også fortsette dette vedlikeholdet, og bilen MÅ vaskes skikkelig minst to ggr i mnd, ved kjøring på mye saltet vei helst hver uke. Og en skikkelig polering hver vår og høst er også et must. Ved mye småkjøring ta også en langtur gjerne med litt kraftig bremsing og høyt turtall en gang i mnd. 100% sikker kan man aldri være, men da har du alle forutsetninger for å lykkes. Et ankepunkt med de bilene du ser på er imidlertid, som på alle japanske biler, men spes Honda, noen forferdelige delepriser Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siw76 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Ingen krav til bil...den skal vare i 11 år, eneste ekstra som skal monteres er motorvarmer/cupevarmer. Den skal brukes som en vanlig bruksbil.. kjøre fra a til b og noen turer til familiemedlemmer rundt i Norge.. Altså som en helt vanlig bil. :) Jeg har ikke mye ekstra å legge til i egenkapital nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siw76 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Oj, ja jeg har hørt det mosatte...at nettopp Japanske biler har billige delepriser.. :P Alt av vedlikeholde er viktig med bil og slikt er jeg nøye på å gjøre.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Honda har ganske høye priser på deler i Norge, men så er det jaggumeg sjelden behov for deler å.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Tja, noen har flaks, andre ikke Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 11 år er lenge! So da kan det være greit med ein bil som er ganske ny. Kva med Ford fiesta? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31480348 Eller ein VW Polo? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31304780 Vil du ha lit større bil, må det gå på beskostning av alderen på bilen. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siw76 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Ford`n har jeg allerede lagret i listen min på Finn, men Polo`n der var heller ikke dum.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarententula Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Eller ein VW Polo? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31304780 Damn de nye Polo'ene er sexy :) Siter Soundstream - Listen and Feel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siw76 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Den her er jeg å litt nysgjerrig på... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31400385 Men om Honda er ett dumt valg slår jeg det fra meg... Og ja den er jo allerede 4år gammel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Er vanligvis ganske bra kvalitet på Honda. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siw76 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Er hva jeg har hørt også....hmm, skal bruke god tid på dette, men må si jeg er nysgjerrig på den Honda civic`n. Takk for hjelp folkens!! Ble ikke mye kloker, men litt... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarententula Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Den 2007 Honda Civic'en har samme pris som den 2011 VW Polo'en som tidligere er linket til... Hadde det vært meg så hadde jeg valgt Volkswagen før Honda ingen tvil. Siter Soundstream - Listen and Feel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg