2.0iOpel Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Har problemer med vifta på klima`n, den går på full guffe ingen problem. Men når jeg skrur ned trinnene på vifta med manuell styring på det elektroniske betjeningspanelet stopper vifta fort. Hvis jeg lar vifta gå for fullt en stund under kjøring går det bedre og jeg kan skru ned på trinnene, men det hender den "detter" ut og slutter blåse. Jeg har forsøkt å bytte betjeningspanel, uten forskjell. Har også prøvd bytte hele vifta, uten forskjell. Finner ingen motstand i hht koblingskjema i haynes, kun betjeningspanel frem mot vifte. Er det noen som har tips/lignende problem eller rett og slett ett godt forslag?? Siter -Alt er til salg...- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skipskip Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Høres ut som det er den elektroniske klima kontroller enheten som er gåen. Står om den i Haynes boka, ikke altfor vanskelig å bytte og du får den på hoggern til kanskje 500,-, sitter under rattet et sted. Jeg hadde lignende problemer sjøl, vifta gikk litt som den ville, men fant ut at det var børstene inni vifta som var slitne og bytta de. Siden du har bytta vifta så er det vel ikke det hos deg. Har du prøvd dette?: Har to ting du kan prøve: Hold inne auto og off knappen samtidig i 10-30 sek.. hvis ikke det hjelper så kan du prøve å koble ut og inn batteriet.. det skal stille en del av elektronikken tilbake, bare pass på at du har koden og framgangsmåten for å stille inn radioen igjen hvis du har originalsettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2.0iOpel Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Har prøvd å resette med auto og off knappen en rekke ganger, men ser ikke ut som det hjelper. hører at vifta og spjeld resettes på full guffe men hjelper ike på de andre trinnene. Skal prøve ta av batteripol. Ellers kan jeg prøve finne den enheten, om jeg finner den under ratt.. Siter -Alt er til salg...- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2.0iOpel Skrevet November 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Ser ut til at det er vifteregulatoren som ikke er helt i orden. Det var den som sitter inn i kapslinga til varmeregister, ved varmekanaler under ratt. Prøvde med litt contact cleaner men ser ut tilk å bli Høggærn neste. Siter -Alt er til salg...- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Hei. Har du noe bilde eller noe av hvor regulatoren låg? eller litt bedre forklaring ?:D sliter litt med det jeg også :( Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2.0iOpel Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 inn til høyre for gasspedal, bak deksel. Siter -Alt er til salg...- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg