Glennern Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 (endret) Fikk ett supert tilbud om å kjøpe denna bilen, så kunne ikke la vær. Er ei veninde som har hatt den, å har alltid elska den. Bilen har hatt to eiere, første åra gikk den som taxi på Dalen i Telemark, også kjøpte veninda mi bilen. Den har gått 360.000km. Relativt godt tatt vare på. Bilen har masse utstyr som b.la: -El.seter -Regnsensor -4x el.vindu -Tåkelys -Rullegardin i bak vindu -Kjørekomputer -Aut. avblendbart speil -Største Harman lydanlegg -Fjernstyrt sentrallås -2x varmeseter Bilen er en sedan, mørk grønn metallik. Detta blir nok ett "litt-over-tid" prosjekt. Kjennte feil med bilen: -Toppakning er gåen(Holder på å bli skiftet) -Den ene kretsen på bremsene lekker(Blir gjort såfort toppakning er byttet) -Fremfanger må byttes(Forrige eier hadde møte med brøytekant) -Lite rusthull i kanal(kjærringer å jekk :shake ) -Totalt deff batteri Bilen er utrolig god å kjøre, hel å pen(Unntak av fremfanger). Intriøret er mørke grått, å helt å pent. Bilen har stått i 3 år, uten å være rørt, så blir nok rens av intriøret for å få ut den innestengte lukta. Bilen må også eu-godkjennes. Planer for bilen: -Ekstremsenk -Zito 17" kantfelger -Sote ruter helt frem -Heftig anlegg -Us. parklys i blinklysa -Kanskje bytte til skinnintriør.. Skal få lagt ut bilder iløpet av morgendagen! Ris & Ros folkens? :) Endret Oktober 18, 2011 av Glennern Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjessing Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 ser ut som du har fått deg ett bra utgangspunkt! gratulerer med ny bil :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Takk for det! Beklager dårlige bilder! Mobilkamera:p Var å så på nye felger igår, å bestemte meg mer eller mindre for dem her. Syntes? Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K3nn3th0ls1 Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Blir spennede og følge med her! Og tror felgene kommer til å passe meeeget bra på bilen :D Siter '92 Mazda 626 2.0 GLX (GE) Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Håper det blir bra ihvertfall! :-) Er ikke så mange av dem bilene som er gjort noe særlig med, så må jo få den tøff! Har satt inn anlegg i den også.. Dem gamle ihælspillte basserene må nok byttes ut. Også kjøpe nye 6x9ere til hatte hylla. Men forsterkerene å spilleren får jeg nøye meg med inntil videre! Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Oppdatering: Da var topppakningsskifte påbegynnt. Har også lagt opp kablene til anlegg skikkelig, å skrudd fast forsterkere i Seteryggen! Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Oppdatering: Har nå tatt av den ene frontlykta, begge baklyktene. Å Alt til toppakningen er bestillt. Anlegget er også koblet mer eller mindre ferdig. Den ene frontlykta har ikke hatt lokkene bak på, så den er skitten innvendig, å skal demonteres å vaskes innvendig. Baklykteme skal sotes i øverste felt, der hvor blink å ryggelysene er. Håper han som holder på med toppakninga blir ferdig snart, slik at jeg kan sende bilen på EU-kontroll. Var visst ganske dyr omreg på bilen før nyttår, så har bestemt meg for å vente til Januar med å registrere den. Men da har jeg jo bedre tid til å gjøre den helt istand, å fikse småtteri. Bilde uten baklykter: Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Knallgode biler dette, blir nok bra den her :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Oktober 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Tror de felgene der hadde passet ganske bra på bilen :) Men det med forsterkerene, hvorfor ikke ha dem på gulvet? foran basskassa f.eks? Hvis du titter innom tråden min, så kan du se hvordan jeg har gjort det. Også, kan du sette på en slags leppe på framfangeren, hadde gjort seg det også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Tror de felgene der hadde passet ganske bra på bilen :) Men det med forsterkerene, hvorfor ikke ha dem på gulvet? foran basskassa f.eks? Hvis du titter innom tråden min, så kan du se hvordan jeg har gjort det. Også, kan du sette på en slags leppe på framfangeren, hadde gjort seg det også :) Grunnen til at jeg vil ha dem på seteryggen er fordi kassa mi er veldig stor. Å jeg bruker bilen til all slags kjøring, å da er det veldig kjekt å bare kan ta av ledningene på kassa, så er den ute. Har en 10" i kasse også, som jeg tenkte å bruke når jeg trengte litt mer plass men fortsatt ville ha litt lyd. Ja, leppa skal jeg også ha ja:) Veldig spendt på å se når jeg får den heeelt ned på bakken, hvordan det blir.. Den blir ikke skamsenka føre våren. Blir sikkert ca 40mm senk frem til da ihvertfall. Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 prøv og få tak i en renault lagunaleppe, de er blitt populære :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 prøv og få tak i en renault lagunaleppe, de er blitt populære :) Okay, takk for tipset. Hvilken modell av Lagunaene? Orginalleppe, eller passer alle fra laguna på 406? Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 er ikke sikker, men jeg hadde en liggende, men den ble hivd samtidig som renaulten, men tror kanskje det må noe modifisering til. den vi hadde var en renault laguna 1993' Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Okay. takk for tipset! :) Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 np :) mange slike biler som har en slik plastleppe på men det er mest renault, og renault espace er "ettertraktet" over dammen, da de er vanskelig og få tak i ny der, så sjekk på huggern om du finner slike, så er det kanskje noen penger på og tjene på det :) og de på espace har slike "luftinntak" på også :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg