Gå til innhold

Hjelp til prissetting av en Vectra B 1,8 16v 96mod

Ranger emnet


hifinyter

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittelen tilsier så ønsker jeg litt råd angående pris på denne bilen.

"svigerbesteforeldre" som ønsker å selge bilen til oss, men føler de overvurderer prisen vel mye. Det som er litt vanskelig når jeg sammenligner med andre lignende biler er at det er unormalt lav km på bilen. 106 000.

 

Vet dette ikke er enkelt, men skal legge ut så mye informasjon som mulig, så hadde vært topp om dere ville kommet med en pris dere mener kan være rimelig.

 

-Opel Vectra, 1996, 1,8l 16v. Bensin, metallic lakk

-km 106 000

-Lettmet. felg sommer (dekk 1997),

-vinterdekk p� vanlig felg, felger fulle av rust og dekk fra 1995

-Elektriske speil og vinduer forran

-Multifunksjonsratt

-Oppvarmede seter

-Radio/CD,

-Sentrallås, Servostyring, ABS-bremser

 

NAF test to uker siden:

Bør utbedres: Radiator må skiftes, bremsevæske for lavt kokepunkt-må skiftes, luftfilter må skiftes. (pris på dette utbedret 5000,- hos opel forhandler)

 

Anmerkninger: Rust bremseskiver, slitt drivrem generator, høyre dør fremme henger på gummilist ved vindu, fuktighet i vognbunn-mistanke om lekkasje, lakkrust: bagasjelokk, alle dører, begge bakskjermer, diverse lakkriper og småbulker, skadet støtfanger forran og bak, vann i lykt retningslys,

 

Mangler det noe vesentlig da?

 

Så kom med "bud":) avslører pristilbudet vi har fått etter å ha mottatt noen forslag

 

Hilsen Ove


Audi A3 sportback ambition. 1,6. 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte av radiator, luftfilter osv. Er ting du kan skifte selv. Spes luftfilteret, det burde gå ganske greit. For å spare deg endel penger.

Tidlige Opel-modeller er spesielt utsatt for rust, som det også hørtes ut som denne har blitt utsatt for.

 

Utifra beskrivelsen din, har denne Opel'en ganske mye rust og endel andre mangler. Uten å ha full kontroll på prismarkedet for bil akkurat nå, ville jeg trodd denne bilen var verdt 10 000 +-

 

Du kan jo foreksempel sjekke finn.no og sammenligne samme modeller i forhold til tilstanden?

Endret av Steinnez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange forslag, men vi har ihvertfall fått tilbud å kjøpe den for 21 000, +omreg, +reperasjoner, +mest sannsynlig 4 nye vinter dekk på felg. Vet ikke hvor mye det har å si, men felgene her fulle av rust.

 

Altså røft regnet ca 28-29 000. Er ike det litt i overkant?

 

Ove


Audi A3 sportback ambition. 1,6. 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig sammenlignbar modell med lav km: -98 stasjon med 1.6 16v bensin og samme utstyrsnivå, 139 000 km. Fullt servicehefte, rustfri og med 3mnd garanti fra seriøs forhandler i Oslo. 30 000 før pruting. Så flere hos forhandlere til omtrent samme pris, men du får 10% avslag bare du retter på brillene og ser litt spørrende ut. Andre jeg snakket med syntes likevel jeg hadde betalt litt mye.

Forøvrig: Stort sett synes jeg det er en dårlig idé å kjøpe fra slektninger, med mindre det er for å gjøre hverandre en tjeneste. Med denne bilen er det du som blir «snillingen» synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte nylig en Vectra B 1997 for 10 000, så og si rustfri, alt fungerer, men måtte bytte motor selv (fikk med ny på kjøpet) 10 000 inkl ny motor, ("ny"motor, gearkasse (Gått ca 100 000), turbo, byttet regreim for 3 dg siden alt dette på ny motor, selve motoren har gått ca 200 000 km, utenom det nevnte. , ny frontrute, ) ferdig EU-Godkjent. så ca 20 000 - 25 000,- vil jeg si i hvertfall, men jeg tok motorbytte og reg reimbytte selv vel og merker, derfor jeg betalte 10 lapper for den ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ser ut til at det blir mellom 15 og 17 tusen. Tror ikke det kan være helt katastrofe, men setter veldig pris på innlegg med tips om både pris og andre ting.

 

En annen ting. De sier de har betalt forsikring ut året, men det hjelper vel ikke oss noe? Må vel tegne egen forsikring fra dagen vi overtar bilen?


Audi A3 sportback ambition. 1,6. 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår