Turbobenni Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Hei, broren min har fått tak i en ganske sliten 300 diesel nå. den begynner å bli veldig fin i karosseriet nå, da vi pusser den opp. Men i går oppdaget vi at motoren ikke vil stoppe selv om han vrir om og tar ut nøkkelen. Noen som har vært borti dette før ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 kontaktfeil i tenningslåsen? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Fredrik Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 dieselbilene til mercedes er laget på den fantastiske måten at motoren stoppes med vakum. samme med sentrallås systemet. om du har en vakumlekasje vil ikke bilen klare å stoppe. i motor rommet kan du gjøre dette mekanisk ved å trykke på en arm som det skal stå stopp på som ligger oppå topplokkdeslet ved "gasspjel" overføringa. Gå over vakumslangene rundt om i bilen og sjekk etter brudd eller morkne gummioverføringer. Har samme problem med min 300 tdt som jeg skal sjekke ut nå fortløpende. Et tips er å ta en vakumslange og prøve å blåse trykk og høre om du hører om det lekker noe sted. Prøv litt forskjellige steder på bilen. Verdt forsøket. Svake steder er gjerne i dører, motorrom og bakluke. Har noen fler tips å komme med så lytter jeg gjerne ! =) Siter Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang) Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html x anntal golf 2'ere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Det kan vel også være defekt bakstykke på tenningslåsen, mener det går vakuum inn her også. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Fredrik Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Det kan vel også være defekt bakstykke på tenningslåsen, mener det går vakuum inn her også. mye mulig da tenningsåsen min er hadebra... edit: hvor enkelt er det å bytte tenningslås på disse bilene? og er det er vel forskjell på tenningslås på diesell enn vanlig bensin? eget hakk for gløding osv.. Siter Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang) Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html x anntal golf 2'ere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Ja dieseltenningslåsen har noe vakuum-greier som du ikke finner på bensinvarianten, så det må nok stemme. Tror ikke det er så vanskelig å bytte tenningslås på disse, skaff deg en haynes-bok så fikser du det :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsabo Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Det er mest sansynlig feil med en vakumkrets som skal stenge av diseltilførselen. Ser du over diselpumpa ser du en arm. Dersom denne armen peker opp etter at du har slått av tenninga, press ned ned. Dette skal gå ganske lett. Jeg har byttet styringen på min bil. Litt plunder, men det gikk ganske fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.