Gå til innhold

ThomasEK; Bane Polo LTP! *Bilen er komt i garasjen!*

Ranger emnet


ThomasEK

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, kan bli spennende det :) Motoren som vi har funnet, tror jeg blir for langt vekke til å hente... :/ Er jo 3t hver vei, så med skole + unger hjemme så tviler jeg på at det går... Så får bare lete videre :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt åpent er det.. Men det vi prøver å finne er vel en 1,8l Golf maskin, kan og være en 8v GTi. Som skal få doble webere, kvasskam, apr bolter, Enten prøve å slipe innsug å eksos selv eller levere det inn ++

 

Har faktisk snakka me han som hadde 1.8 Turbo maskinen, å han er interessert i å selge. Så time will show :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått ribba vekk en del :) Gjenstår bare understell nå, men lurer på å få buret inn og motor før jeg begynner på understellet :)

 

bilder:

IMG_1331.jpg

IMG_1332.jpg

IMG_1333.jpg

IMG_1334.jpg

IMG_1335.jpg

 

Så litt er gjort :) Ikke mye tid til overs etter skole + jobb og unger...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :)

 

PÅ FREDAG BLIR DET NY MOTOR!!!! :D

 

Da kommer det en 2.0l 16v 9A maskin inn :) med tilhørende girkasse å ledningsnett... Det kan bli gøy! :) 136 ish HK og ca 188NM :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kødding blir det å montere 9A motor i Polo?`

Siden du skal ha bane bil så er det bare å kaste innsugs kammen på den 9A motoren så langt du kan og erstatte den med en fra KR eller ABF

Aller helst byttes både innsug og eksos kam om til ABF kammer. Da sniffer du på 180hk med Webere og 150-160 med orginal insprutet. (katalysatoren kastes samme veien)

 

Eg hadde 9A med Webere i Einseren min men drepte den uheldig vis pga feil justert tenning.

Kjørere nå med KR og 2x 45 DCOE Webere, og tennings hjerne fra KR.

9A har desverre en mer inteligent hjerne og mye prakk så aner ikke om den kan brukes kun til å styre tenningen vis en montere Webere.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hvor mye som skal til for å montere motor :) Men tror ikke det blir altfor vanskelig, festene er omtrent likt (hvis ikke de er helt like da) og siden denne Polo'en var diesel før så passer ganske mye forskjellig oppi der :)

 

Gir overføring osv skal jeg også ta ifra passat, men får se hvilke av disse 2 som passer nærmest... eneste jeg "frykter" er at torpedovegg eller innerskjermer skal komme i veien. Men har sett bilder ifra andre polo 6n som har fått 9A motor, der passet den fint :)

 

Ellers så skal vi få bilen kjørbar ihvertfall og aller helst teste den til neste år FØR vi gjør noe mer trimming ut av det :) Han andre her inne som kjører løp med polo 6n har bare 1,6 å 75hk å det syns han går passe fort ;) Så få motor osv videre til å gå skikkelig, men takk for tips angående KR og ABF deler :)

 

Forresten hvilket innsug brukte du får å montere webere på 9A? Å hvordan får du til tenninga da?

 

Terjeth: Takk takk :) Er vel for det meste viljestyrke det går på ;) Går fint an å demontere en bil ute og, men ja.. litt mer fristenes til å gå ut for skru når det er lunt å tørt :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsugs manifold

http://www.dbilas-shop.com/Products/Inlet-manifold/VW-VAG/Intake-manifold-for-VW-Golf-Scirocco-Corrado-Audi-Seat-1-8-2-0-16V-KR-PL-short-for-carburator-system::6453.html

 

Send de en mail på engelsk så svarer de kjapt.

 

Vis ikke så har nok Velox Motor i Haugesund på lager.

 

 

IMAG1371.jpg

Laget et bittelite hull i den grønne toppen.

Enveis ventil fra Transporter T4 2.4D. De aller fleste VAG har samme type.

 

IMAG1373.jpg

Enveis ventilen passet ikke direkte i 9" GTI BFK. Har gjort samme mod på en annen Einser og der funka det fint.

Så det finnes variasjoner blant Einser BFKene.

 

IMAG1378.jpg

 

Så henter vakuum fra slangen til Bremse kraft forsterkeren, struping ned til minde enn 1mm. Bensin filter som akumulator-glatter, koblet opp til Tennings hjerne fra VW 16v KR motor (Golf 2 GTI 16v). Signal hentet fra Hall giver som normalt.

 

Det bør vere mulig å gjøre dette med 9A hjerne også, men da bør du passe på a koble til vann temp sensor++ sånn at den følger en vettug kurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :) genial måte å fore forgasserne med bensin da :P hehe..

 

Men som sagt så ska vi nok vente litt me dette å heller få en motor som går jevnt å fint ;) Forresten, hvilke drivakslinger brukte du?

 

Prøver å få tak i han tyskeren som har bygd om sin polo til 2.0 16v, men han har ingen e-mail adress... Trenger å vite om det er noen andre drivakslinger som passer, før jeg begynner å lage mine egne :P

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden party stopperen var Hydraulisk clutch så stikker eg å henter den motoren og girkassen i morgen...

Koster 1200kr for delene på Møller, som behøves for å bygge om til mekanisk clutch.

 

Et lite tips er at motor rommet på Polo 6n er i nesten alle utførelser bygget for 801 platform motor. Der den største er 1,6 GTI.

Du kan kjøpe motor fester fra Seat Ibiza 1.8T som bolter rett på 827 platform motorene. Dvs alle 8v større en 1,5 (med eksosen bakover) 16v 1,8-2.0, 1.8 20v, 1.8T ++++

 

Skal du "Missbruke" bilen på bane så må du skaffe deg 02A kasse (for 827 motorer). 020 kassen som ble brukt frem til slutten av 80 tallet er for svak mekanisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår