Gå til innhold

Forsikring av E30 M3

Ranger emnet


mistercartman

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer E30 M3 som neste bil. Fordi jeg vil ha en bil med litt pulver i, men etter å ha ringt rundt til div. forsikringsselskap, og det er ingen som vil ha bilen :(

Gjensidige vil ikke, Terra vil ikke, Dnb får jeg svar fra i morgen.

 

Virker som jeg kan forsikre den hos IF, men da måtte jeg ut med 70-80000 i året bare i forsikring. (Dvs. de vil egentlig ikke ha meg som kunde).

 

20 år, 30% bonus, bor i Oslo.

 

Noen som har erfaringer med bilen? Og med forsikring av bilen?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du er 20 år med så lite bonus så kan du i prinsippet glemme å forsikre bilen på deg selv(hvis du ikke har mye cash). Da du i tillegg bor i Oslo gjør ikke saken bedre. Siden disse bilene er ettertraktet objekter å stjele , må du nok også installere alarm + guard sender e.l.En Guard sender er et gjenfinnings sytem som er koblet til den ordinære alarmen(hvis du ikke allerede vet det)! I tillegg så vil jeg tro at forsikringsselskapet vil kreve at bilen må stå i låst garasje når den er parkert hjemme hos deg. Jeg er 24 år og har 60% bonus og bor i Larvik, og på min E36 316 fra 91 så må jeg betale ca 5500 i året for delkasko. Og hvis jeg skal ha full kasko så må jeg nok opp til ca 10000 i året.Som du ser der det dyrt å forsikre en BMW, uansett modell. Hvis du setter den på mor eller far så vil jeg tro at du må ut med mellom 15000 og 20000 i året for å forsikre en E30 M3.

02Tom

 

WWW.LARVIKGATEBIL.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vurdere å sette den på dem da. Men jeg er i utgangspunktet litt imot det å sette forsikringa på foreldra mine. Jeg har mer lyst til å spare opp bonus nå og ha mye bonus når jeg skal kjøpe meg en dyr bil, enn å ringe forsikringsselskapet 25 år gammel og vil forsikre en -94 modell Porsche 911 uten noe bonus i det hele tatt og uten å ha forsikret bil hos noen før.

Jeg skal ha Porsche 911 fra rundt 91-96 modell før jeg får unger, men så verpesjuk som dama er begynner det å haste med å spare opp bonus :D

 

Kommer jeg ikke under 15-20.000 for delkasko må jeg nok droppe den bilen :( Faen heller. Hvorfor kan ikke folk med Bmw bare la være å krasje?

Lurer på om jeg skal spørre gjensidige om det er greit hvis jeg kjører veeeeldig forsiktig? Med en M3...... :D

Kanskje ikke akkurat lureste bilen å spare opp bonus med :(

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du spare bonus så får du kjøpe deg en Toyota eller en annen riskoker. Men da mister du jo alt som har med kjøreglede å gjøre:D

Sant det at det er mange BMW`er som er med i ulykker og det er synd...men en tyveri av BMW`er er også en faktor som spiller inn. Og i Oslo blir det vel stjålet en del flere biler enn f.eks på landet:)

Selv så ser jeg fra i mot å få 02`en min på veien om et års tid, som veteran og fullkasko for ca 800,- og ingen veiavgift...deilig.

02Tom

 

WWW.LARVIKGATEBIL.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på dette med veteran også. Null veiavgift og billig forsikring er ikke akkurat ubetydelige argumenter, men er det ikke mye mere støy og høyere bensinforbruk? I tillegg er det gamle biler det er snakk om, så kjøreegenskapene kan vel ikke være topp klasse, i tillegg til hvor pålitelige de kan være.

 

Jeg har aldri eid noen veteranbil, så ihuga veteranfans kommer sikkert til å skrike ut at "det er jo bare å kjøpe en Chevy xxx eller en xxx." Men jeg har ikke peiling på veteranbiler, så jeg uttaler meg etter hva sunn fornuft tilsier, og det er at gammel teknikk er dårligere enn ny i de fleste tilfeller.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 02Tom

skal du spare bonus så får du kjøpe deg en Toyota eller en annen riskoker. Men da mister du jo alt som har med kjøreglede å gjøre:D

Sant det at det er mange BMW`er som er med i ulykker og det er synd...men en tyveri av BMW`er er også en faktor som spiller inn. Og i Oslo blir det vel stjålet en del flere biler enn f.eks på landet:)

Selv så ser jeg fra i mot å få 02`en min på veien om et års tid, som veteran og fullkasko for ca 800,- og ingen veiavgift...deilig.

Hehe... Toyotaen min har 100hk mer enn i en E30 M3... HEhe..

Er jo ikke mer enn 200hk i en M3 E30 da ?

De går ikke noe serlig mer enn en gjennomsnittsbil... Men de er gøye å kjøre!

Kjøp en annen bil! Dyrt å trimme M3 også ! :rolleyes:

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

___________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles en riskoker!!!hehe, men smaken er jo som baken også når det gjelder bil. Det er vel mulig at det er litt dyrere å bygge om til turbo på en M3 evt. kompressor kitt fra ESS, man må jo bl.a senke komp`en, men det blir som å banne i kjerka etter min mening. Man skal ikke kødde med en M motor etter mitt syn. M motorer er i en klasse for seg selv.......ikke noe puste hjelp bare rein M Power...

02Tom

 

WWW.LARVIKGATEBIL.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke forsikra veteranbil om jeg ikke har en annen bil som ikke er veteran forsikret i samme selskap.

57.000 i året? Er det hos IF eller noe sånt det da....

 

Må nesten spørre: hvilken årsmodell er den 325`en a? Til den prisen skal du kjøre rimelig gris og ha en dyr bil før kasko lønner seg. Sett opp et regnestykke og sjekk selv.....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er IF! Det er en 87 modell! Bruker den i bilsport og da må jeg ha full kasko! Pluss at jeg bor i oslo by! Har hatt 2 innbrudd på 14 dager nå, så regnestykket lønner seg for meg!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår