Espento Skrevet Oktober 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Hei, Har fått en sprekke i bunnpannen på 2-3 cm, utrolig liten og drypper lite, sprekken går fra tappepluggen så om jeg strammer bunnpanne pluggen så begynner det og renne og ikke dryppe. Noen som har noen forslag til hva som kan gjøres? prøvde og lime med en slags silikon-tetningsmasse som er beregnet for oljekanaler, tåler varme og ble relativt bra resultat men har problem at det drypper fra pluggen siden sprekken går helt til hullet, er ganske usikker til sveising med tanke på at bolten skal på igjen etterpå og det skal være tett så jeg ikke får noen ujevnheter i mellom bunnpanne og plugg. Prøvde med kjemisk metal på utsiden og rengjor godt med tynner ved og stappe fingeren inn i hullet og ta mest mulig samtidig som og rengjøre godt på utsiden, slipte godt over med 80 papir for og få noe vedhevt men hadde store problemer med og få det til og sitte. Noen forslag til hva jeg burde prøve ? Vil helst det skal slutte og dryppe midlertidlig med tanke på eu kontroll på torsdag også kjøpe ny når jeg får muligheter :confused: Noen ting jeg burde prøve igjen på anna måte som f.eks kjemisk metallet ? Siter Audi A4 Avant 1999 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Oktober 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Her er det jo bare fantasien som setter grenser. Prøv sement, asfalt, eggehvitte, silikon, fugemasse, sparkelmasse. Fungerer ingen av de, så forsøk godt gammeldags vinduskitt. Litt usikker på om det tåler varme, men det er jo bare å prøve. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espento Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 hm, fugemasse hørtes intressant ut med tanke på at det er gummi så skal det vell ikkje være i veien for pluggen :) Siter Audi A4 Avant 1999 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Er jo ikke så lett å legge på noe der, når det er fullt av olje. Lekker det når motoren er kald? Hadde problem med hull i bensintanken på bilen min, og da stappet jeg inn såpe i fast form, da sluttet det å lekke. Etterpå la jeg på kjemisk metall. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espento Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 fått tetta det nå sann at det ikke drypper når motoren er værtfall kald som jeg vet om, er vell bare ett spørsmål om når det sprekker opp igjen. Så skal få kjøpt meg en ny bunnpanne og bilen ble eu godkjent i dag med heilt blankt ark, altså ingen 1-2 eller 3er feil :) Perfekt! :D Jeg peiste på med masse silikon-lim som var ganske fleksibel og den motsto olje, bensin, frostvæske osvosv og samtidig tålte den tempratur på 600 grader :) Siter Audi A4 Avant 1999 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 fått tetta det nå sann at det ikke drypper når motoren er værtfall kald som jeg vet om, er vell bare ett spørsmål om når det sprekker opp igjen. Så skal få kjøpt meg en ny bunnpanne og bilen ble eu godkjent i dag med heilt blankt ark, altså ingen 1-2 eller 3er feil :) Perfekt! :D Jeg peiste på med masse silikon-lim som var ganske fleksibel og den motsto olje, bensin, frostvæske osvosv og samtidig tålte den tempratur på 600 grader :) Okei, å fikse en sprekk i bunnpanna er jo ikke allverdens vanskelig. Er det alu? Bor hull i hver ende av sprekka, kutt til en dyp fuge og fylle igjen. Hvis det er sprekk i selve gjengehullet kan du fylle igjen hullet med sveis, bore - og gjenge opp på nytt igjen. Alu er veldig lett å bore og gjenge opp. Om det er i stål så går det fortsatt fint å fikse det :) Sier det bare hvis ikke du har lyst til å bruke et par tusen på en ny bunnpanne. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 Eller sveise den. En kar med Tig fikser sånt lett. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.