Gå til innhold

M & I`s Ocatvia vRS 2010

Ranger emnet


Madz_lunde

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult :) Denne turen, vet du ca. Hva den kostet?

 

Vi bodde på hotell alle plasser utenom i Tromsø begge gangene.

 

8- Netter på hotell med en snittpris på 1000 kr for dobbeltrom,

350- Liter diesel med en snittpris på 13 kr literen,

7- Ferger med en snittpris på 500 kr per tur pga dyre sommerferger,

Diverse- Middag o.l for to personer 20 000.

 

Totalsum, ca;

 

8000+

4446+

3500+

20 000

 

= 35946.

 

Men er mye synsing. Vi spiste og drakk godt.

En ting er hvertfall greitt, Norge er ett dyrt men fint ferieland!

 

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Halloen!

 

Er det noen som vet om det finnes justeringmuligheter for den funksjonen som heter " Auto " som styrer funksjonen med av / på hovedlys?

 

Mine fungerer helt flott om sommeren og på skikkelige lyse dager, men feks no når vi går mot lysere tider så ser eg at det er mange Audier, VW osv osv der denne funksjonen fungerer helt ypperlig fordi om det ikke er full sol ute.

 

Noen smarte skjeler det ute?

Noen som vet kor denne sensoren sitter, kanskje den er dekket av noe eller ?

 

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg også igjen med disse spørsmålene fra tidligere i tråden;

 

- Noen som har fått til i spille av WIMP via MDI tilkobling i hanskerommet og kunne styre det via rattet?

- Noen som vet hvilken LED skiltlyspærer som ikke gir feilmelding? ( Har prøvd to forskjellige typer no )

- Noen som vet om det går ann i slå av bakrutevindusviskeren slik at den ikke kommer på når en setter i revers med regnsensor på?

 

 

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Er det noen som vet om det finnes justeringmuligheter for den funksjonen som heter " Auto " som styrer funksjonen med av / på hovedlys?

 

Mine fungerer helt flott om sommeren og på skikkelige lyse dager, men feks no når vi går mot lysere tider så ser eg at det er mange Audier, VW osv osv der denne funksjonen fungerer helt ypperlig fordi om det ikke er full sol ute.

 

Noen smarte skjeler det ute?

Noen som vet kor denne sensoren sitter, kanskje den er dekket av noe eller ?

 

Mads.

Jeg har samme problem, min er for følsom/for lite følsom og slår ikke over før sola titter frem. Jeg har valgt å kjøre på "manuel" i hele vinter og så gå over på auto til våren.

Det er regnsensor som styr dette.

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg også igjen med disse spørsmålene fra tidligere i tråden;

 

- Noen som har fått til i spille av WIMP via MDI tilkobling i hanskerommet og kunne styre det via rattet?

- Noen som vet hvilken LED skiltlyspærer som ikke gir feilmelding? ( Har prøvd to forskjellige typer no )

- Noen som vet om det går ann i slå av bakrutevindusviskeren slik at den ikke kommer på når en setter i revers med regnsensor på?

 

 

Mads.

 

Angående skiltlys pærer, har du prøvd pærene fra (Superskoda.com) jeg kjøpte disse på min 2007 modell rs, disse funka helt fint, men er ikke sikker på om det er forskjeller på feilmelding osv på facliften, men tviler på det.

 

Bakruteviskeren kan slåes av via vac-com ihvertfall, du kan jo høre med en skoda forhandler, de gjør nok sikkert dette så å si gratis tenker jeg :)

*07 Skoda Octavia RS

*99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem, min er for følsom/for lite følsom og slår ikke over før sola titter frem. Jeg har valgt å kjøre på "manuel" i hele vinter og så gå over på auto til våren.

Det er regnsensor som styr dette.

 

 

Ok, så denne sensoren ligger i samme sensor som regn? Øverst i frontruten?

 

Mads.

Endret av Madz_lunde

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående skiltlys pærer, har du prøvd pærene fra (Superskoda.com) jeg kjøpte disse på min 2007 modell rs, disse funka helt fint, men er ikke sikker på om det er forskjeller på feilmelding osv på facliften, men tviler på det.

 

Bakruteviskeren kan slåes av via vac-com ihvertfall, du kan jo høre med en skoda forhandler, de gjør nok sikkert dette så å si gratis tenker jeg :)

 

Ok, kan jo kanskje prøve de.

Men det som er så rart er at de pærene eg har har no, de kjøpte eg på en Norsk side og der stod det under at de var bekreftet ingen feilmelding på 2007 mod Octavia RS hvertfall.

Så virker som om det er forskjeller mellom facelift og din type.

 

Ok, fryktet det at eg måtte inn med VAG-com.

Trodde det feks fantest en instilling i kjørecomputeren, fordi det står noe om "rear wiper" inne i instillinger.

Men er jo bare å sørge for at regnsensoren står av når en skal rygge. hehe :D

 

Er bare så irriterende at den visker uten vann når bakruten feks er så skitten at det ikke har noe misjon. Ødlegger bare visker og rute.

 

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kan jo kanskje prøve de.

Men det som er så rart er at de pærene eg har har no, de kjøpte eg på en Norsk side og der stod det under at de var bekreftet ingen feilmelding på 2007 mod Octavia RS hvertfall.

Så virker som om det er forskjeller mellom facelift og din type.

 

Ok, fryktet det at eg måtte inn med VAG-com.

Trodde det feks fantest en instilling i kjørecomputeren, fordi det står noe om "rear wiper" inne i instillinger.

Men er jo bare å sørge for at regnsensoren står av når en skal rygge. hehe :D

 

Er bare så irriterende at den visker uten vann når bakruten feks er så skitten at det ikke har noe misjon. Ødlegger bare visker og rute.

 

Mads.

 

Hm, ja okey, de har mye pærer på ebay, søker du ette canbus får du ihvertfall "feilkode frie" pærer :)

 

Noe dritt med den bakviskeren ja! irriterte livskiten av meg når den slo seg på, på nesten tørr rute. Så jeg tok det lette valget å fjerne hele viskeren for en litt mer "clean look" :D

*07 Skoda Octavia RS

*99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Er det noen som vet om det finnes justeringmuligheter for den funksjonen som heter " Auto " som styrer funksjonen med av / på hovedlys?

 

Mine fungerer helt flott om sommeren og på skikkelige lyse dager, men feks no når vi går mot lysere tider så ser eg at det er mange Audier, VW osv osv der denne funksjonen fungerer helt ypperlig fordi om det ikke er full sol ute.

 

Noen smarte skjeler det ute?

Noen som vet kor denne sensoren sitter, kanskje den er dekket av noe eller ?

 

Mads.

 

Det er ingen egen justering på følsomheten på lyssensoren, men jeg har funnet et sted i vag-com som du kan velge rutetype, som muligenst kan manipulere den til å tro at det er lysere enn det er, men også motsatt. har ikke testet enda, men syns selv den er altfor følsom.. På overskyet sommerdag er det ikke behov for xenon... :)

Sensoren sitter sammen med regnsensoren i speilfoten :)

 

 

Prøver meg også igjen med disse spørsmålene fra tidligere i tråden;

 

- Noen som har fått til i spille av WIMP via MDI tilkobling i hanskerommet og kunne styre det via rattet?

- Noen som vet hvilken LED skiltlyspærer som ikke gir feilmelding? ( Har prøvd to forskjellige typer no )

- Noen som vet om det går ann i slå av bakrutevindusviskeren slik at den ikke kommer på når en setter i revers med regnsensor på?

 

 

Mads.

 

- Vet dessverre ikke.. :/

- LED skiltlys på FL har vist seg å være hodebry, men les denne tråden på briskoda, virker som de begynner å få nøstet opp litt der nå.. Pre-FL tar alt av LED med motstand uten feil, FL -> 2012 virker som å være vanskelig og 2012 -> ser ut til å gå med LED med motstand sammen med en vag-com koding. Men det er avhengig av BCM (sentralenheten) om det går å kode til LED, sjekk nr på din og sammenlign med de som er nevnt i tråden :)

-Ja det går, vag-com :) (evt om det kan gå å slå av i MaxiDot?)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår