Gå til innhold

Min Oldsmobile delta 88 royale

Ranger emnet


Einart

Anbefalte innlegg

Ja da blei det en liten drøm som gikk i oppfyllelse. kanskje ikkje verdens vakkreste bil men eg synst den er litt stilig, kjøpte av en kompis,han hadde den ståendes i garasje i 1 år og starta ett par ganger i løp av den tiden.......så stakk eg å henta den, skifta bunnpannepakning på girkassa fylte på ny olje og kjørte hjem 5 timer...bilen gikk som ei kule heile veien,med ødlagde framdempere, 1 frontlys ,bråka fælt gjor den også pga det var kunn manifoiler og halve frontrøret som sto på,.....så nå skal denne bli restaurert og lakkere oppigjen bilen i en fancy farge...og noen 10x15 kromfelger med breie dekk. 2 siste km før eg kom heim begynte motoren å oppføre seg nett som den gikk tom for bensin, daua heilt ut og fikk trilla meg på 1.gir heim dei siste metera...hmf... ka kan være galt? skal rense forgasseren og sjekke at ikkje det er noe som sperra for bensinen...kanskje bensinpumpa feiler noke eller drit i bensintanken,har ikkje sett om det er noke form for bensinfilter heller om det kunne vær tett....ellers starta motoren som normalt men fjusker på tomgang og gasspådrag litt så trur det er noke bensinkutting ellernoke...hmmm ...jaja får håpe eg finner feilen.... og feilen med frontlysa som levde sitt eget liv... Motoren mener eg er en 350rocket motor med ettermontert edelbrock forgasser..

og har en sperra bakaksling,fikk med en vanlig også.. trur eg skal få tak i ei Haynes bok også for å være på den sikre sia...

 

Dette blir vell en raggar bil med ett par 18" baki trunken var planen..men masse gjenstår enda først:)

 

 

P9170449.jpg

P9170448.jpg

P9170447.jpg

P9170446.jpg

P9170441.jpg

P9170440.jpg

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ettermontert H4-H1 lykter på bilen, så sjekk om det også er montert releer til dei, vanligvis er det ikke releer på disse bilene, og strømmen går via lysbryteren, og når en setter på H4 lykter blir det for mye strøm gjennom bryteren og thermosikringen slår ut, så du får lys som kommer og går.

Haynes boka er bare å glemme, den er for generell i sine beskrivelser og mangler detalj beskrivelser, mye bedre å få tak i en original shopmanual til denne bilen, den er mye mere spesifik og bedre forklart

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ettermontert H4-H1 lykter på bilen, så sjekk om det også er montert releer til dei, vanligvis er det ikke releer på disse bilene, og strømmen går via lysbryteren, og når en setter på H4 lykter blir det for mye strøm gjennom bryteren og thermosikringen slår ut, så du får lys som kommer og går.

Haynes boka er bare å glemme, den er for generell i sine beskrivelser og mangler detalj beskrivelser, mye bedre å få tak i en original shopmanual til denne bilen, den er mye mere spesifik og bedre forklart

 

Ja er H4 vertfall i Kjørelysa, feks så fungerte høyre kjørelys,men når eg slo på fjernlys slukker høyre kjørelys og slår på fjernlys og kjørelys på venstre side...så her er noke gale vertfall... er ett par releer der + noe sikringer også, har kjøpt både nye kontakter for rele,samme releer som sto i,og nye kontakter for lyspærene,skal skjekke jordinger osv... har ikkje fått spekulert så masse enda..men trur eg skal få lagt opp alt på nytt ellernoe... da det ser litt jalla ut det som er lagt opp nå... er ettermontert målere osv i dasjbord også så ingenting er orginalt ser det utsom. hmmm okai kanskje eg skulle fått tak i ei orginal bok muligens da...:/

 

 

er denne boka her mer aktuell kanskje?

 

http://www.royal.no/cgi/webshop.cgi/showsite?shopid=1725376&oldorderid=&lng=Nor&cmd=3&tax=&xdel=∏=CH-28240B&curr=NOK&grpid=106&brnid=&site=

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har selv en kompis så har en slik. Her har du litt inspirasjon:

 

268858_10150239256801220_671091219_7930215_5754590_n.jpg

 

ja tøff den der, litt finere enn min ha ha... såg den på autodb en gang

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, hmm aner egentlig ikkje kor eg skulle fått tak i en orginalbok....så får vell bare bestille den chilton boka kanskje. var litt dyr men men la gå

 

Edit: fikk tak i den samme boka for en bra pris på en annen nettside..da blir denne bestillt,,sikkert litt bedre enn ingenting:)

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje så masse som har skjedd men har bl.a lagt meg under bilen å studert en del om ting som skal fikses med tanke på eukontroll og slikt og ka som burde skiftes.

 

*Servoen lekker

*Bremseklosser og evt skiver begge sider framme.

*Dempere framme (bestillt)

*Foringene i øvre og nedre bærearmer burde eg få skifta og..dette blir erstatta med noe polyforing ellernoe. då blir alle bærearmene sandblåst og lakkert og slikt også.

 

 

*Har luftfylte bakdempere ved hjelp av kompressor også...men demperene ser ut som dei burde skiftes ut med tanke på rust....eller hive i nye foringer øvre del..den eine foringen øverst hadde glidd ut på høgre bakdempar vertfall...

 

Veit ikkje vilken motor som har stått i før... men bensintanken har vertfall både tur og retur slange fram..og returslangen er tetta igjen ved hjelp av en bolt.. så veit ikkje om det er orginaltank som står på eller ka det gjør men.. men det gjer no ikkje noke,tvila egentlig på at det blir injection v8 i denne bilen i mitt eige og so...

 

AC skal rivast ut pga det var noe med den att det lakk så slangen går ut og rett inn igjen.. så her tenkte eg å berre legge opp vanligeslanger via varmeregisteret sånn varmeapparatet skal funke igjen...så må eg få fiksa vifta for den står og går på det laveste skjølv om bryter er "av" og blæs kun kaldluft.

 

Frontlampene har eg fått til sånn sett, men borteste venstre kjørelys funka berre når eg slår på fjærnlysbryteren på rattstamma...og funka ikkje når kjørelys er på..då funka kun høgre lys...har kjøpt nytt alt av pærer no vertfall for å vite at alt skal funke..so får no sjå om man finn feilen.... lagt opp nye kontakter til nye rele midletidig også... så skal alt unødvendig ledninger vekk som er av høytalerkabel som eg ikkje har funne ut enda kor dei går til....

 

ett par bilder....slik det ser ut i motor rommet no...og instrumentet....

 

P9180451.jpg

P9180450.jpg

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiksa smått i dag og fått plasert traversen på en stor vedkubbe, snart begynde å demontere dempara og bærearma og slikt..

 

prøvde med ett par klipp også....er fri eksos og dårlig mic på kamera so lyden er ikkje så kjempefantastisk....

 

http://s251.photobucket.com/albums/gg312/Fasefeil/?action=view&current=P9210452.mp4

http://s251.photobucket.com/albums/gg312/Fasefeil/?action=view&current=P9210453.mp4

 

studert litt på forgasseren i dag og mens motor gikk fra kald til passe varm...er jo automatchoke på denne forgasseren som har blitt påmontert i ettertid....lurer også på om dette er en Rocket 350 motor eller ikkje også...hmm...virka som choken henger seg opp av og til..at det er det som er grunnen til at motoren blir strupa og dauer nesten...har jo motorvarmer,,er det mulighet for å koble av denne automatchoken på en måte?choken er vell der pga kaldstart? er 2 forskjellige spjeld øverst liksom.... kom gjerne med tips...

 

210920111390.jpg

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hey. Velkommen i Klubben. :)

Har hatt min nå i 2 år, men det er først nå i sommer jeg har begynt med repp å fiks. Å det gledes att det ikke er bare meg som trøbbles. :P hehe.. :)

tenkte jeg skulle svare deg på ett par spørsmål:

Det med vifta, att den ikke kan slås av, er faktisk standard levert fra fabrikk. (Irritabelt, men slik er det det nå bare.) :/ Lysan krølle til meg og, men løsningen er nær. :P (Alt av park lys fungerer, men nær/fjærn lys virker ikke på v.side.)

Ang motor, så har det stått i en 350 diesel i min. (tur/retur, i den også) Men diesel motoran, er kjent for å ikke holde mål, så nå er det satt inn en 350 crate med 4 ports gasser. (i følge bildan av din motor, så ser det likedann ut under huven min) Men jeg vurderer stærkt å bytte ut masinist'n, med noe som sparker fra litt mer. (har en noe trimma 454 på hand, men jeg må få litt mere "kjings" i spare kassa først) :P Jeg skal få lagt ut noen bilder av Old'sn min etter hvært. (kommenter gjærne).

Lykke til med prosjektet! :D

Endret av DocHollyday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår