corsaduden Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Har sitti og lest litt på den der sida hvor det står hva slags ombygging man får godkjent med 240. Så at 220 hk er maks om man har ventilerte skiver, men da jeg klikka meg inn på Youtube så jeg en kar som hadde 400 hk på en bil med skilter. Litt blurry bilde, men er temmelig sikker på at den hadde norske skilter. Kjører han ulovlig, eller hva er greia? Kanskje han har skrudd opp turbotrykket MYE etter at han fikk papirene sine eller no? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Hvis han blir kontrollert med 400hk så tror jeg han får en spark på pungen og en saftig bot. Kan aldrig i livet tro att oppgraderte bremser, kjøling, drivlina m.m forsvarer en effektøkning på 240-280 hester. Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Har hørt om noen som har byttet bremsekfraftforsterker og har fått godkjent mer hk. Jeg kan ikke bekrefte det. Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Det verserer mange gode historier om hva folk har fått igjennom... likheten er at i de fleste tilfellene så er det de fem hønsa man hører om, ikke fjæra som ble godkjent... I følge Volvo vil jeg nok tro 220 hk eller deromkring er max ja... men om du kan dokumentere at hjuloppheng og bremser står i stil går det an å få godkjent mer... det kommer helt an på hvordan du søker SVV og hva slags dokumenterte deler du finner.... men likevel er det mange som tar en helt standard bil, slenger nedi motor og drivlinje fra en turbobil og bruker det for det det er verdt... det er for eksempel masse sierraer med coswothmotor som ikke er godkjent.... selv om det er helt mulig å få det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars70 Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 Er det noe mer en ventilerte skiver som skal til for og få godkjent 220 hk i en 240 ? Ikke noe kjukkere stab.stag eller noe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet April 10, 2013 Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 (endret) Alle 240er er typegodkjent for 200hk Bytter man til glt eller turbo bremser, altså de ventilerte det er snakk om så gjelder godkjenning for 220hk og 280Nm. Hilsen en med bremsepapirer på 218,9hk :) Jeg har godkjenningspapirene på pdf så gi meg mailen din så kan jeg sende de til deg. Endret April 23, 2013 av fjelling Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg