Gå til innhold

Straff for 119 Km/t i 80 sone?

Ranger emnet


sondremj

Anbefalte innlegg

Mistet lappen for å ha holdt 119 km/t i en 80 sone.

 

Dette gir 3 til 5 mnd. Har aldri fått fartsbot eller prikker før, å er over prøvetiden.

Samtykket til beslaget på stedet, å hadde en hyggelig tone me UP betjenten.

 

Hvor lang tid kan man regne med uten lappen? Siden jeg lå så tett opp mot 120 så får jeg garantert mer en 3 mnd. Så spørsmålet er da om jeg kan regne med 4 eller 5 mnd.

Siden jeg samtykket uten å nøle skal jeg vel få straffe rabatt. Vil det si at jeg trolig får 4 mnd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok rett i det :)

 

Får håpe på 4 mnd da. Ser at gammle saker med tilsvarende fart i de fleste tilfeller jeg finner på div nettaviser har endt med 4 mnd. Noen få med 5 mnd.

Siden jeg ikke har prikker og samtykket så burde jeg vel slippe litt `billig` unna :)

3 mnd er vel kanskje for mye å håpe på? :P

 

Har 2 jobber, så må nok søke permisjon fra den ene, så må nok sjanse litt å søke på 4 eller 5 mnd permisjon.

 

Regner med det tar sin tid før jeg får noen brev med straff.

Endret av sondremj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ble tatt men slik er det nå.

Angående "strafferabatt" så er det et ord som ikke eksisterer når onkel blå tauer deg inn... Du innrømmer skyld på plassen og står til ansvar for den handlingen som er blitt gjort og ventende straff som tidligere nevnt står trygt og godt skrevet ned på svart og hvitt.

 

Siden du også er i prøvetiden må du ta ny førerprøve.

 

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inndragingstiden kan regnes ut i excel på denne måten:

=FLOOR((målt hastighet-nedre intervall)/(øvre intervall - nedre intervall)*(lengste inndragingstid - minste inndragingstid) + minste inndragingstid; 1)

 

For deg blir det:

=FLOOR((118-116)/(120-116)*(6-3)+3;1) = 4

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår