feverishskink Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 Bilen er en 83 mod 1,5 Den ble handlet inn av min far i 99 og har siden stått her hjemme og ventet på at noen skal ta grep. Jeg har lyst til å lage en skikkelig gobil som skal brukes til cruising og sommerkjøring. Har ikke kommet så langt ennå! Men jeg har begynt. har bestilt en del karosserideler som jeg skal få sveisa nå i vinter. Har også kjøpt nye hjul. BBS RM 15" x 6,5" med 33 innpress skodd med 195x45 dekk Jeg har lyst til å ha bilen blå og jeg vil den skal være lav men fortsatt kjørbar. Men jeg vet ikke hvilken blåfarge jeg skal gå for? hva er originale farger? Det hadde jo vært kult å brukt en originalfarge! Hvor mye kan jeg senke med disse hjula? har ikke tenkt til å kjøre på bane med bilen.. så jeg trenger ikke noe vilt senkesett men jeg vil jo bilen skal være god på veien samtidig som den er lav. Noen som har noen tips og råd? Siter -Golf 83- -Golf 99 gti- -Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feverishskink Skrevet September 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 Slik ser forresten bilen ut på bbs felgen. fjøra foran er selvfølgelig knekt og derfor ser den jo ganske lav ut :) Siter -Golf 83- -Golf 99 gti- -Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 ha den i den fargen den er, det tror jeg blir finest, og sjekk Parts&retards eller polardego på forumet etter senkesett Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Eller ebay, så får du det enda billigere:) Selgeren "hottuning" har jeg brukt på kjøp av coilovers 2 ganger. sist gang tok det 3 dager før jeg betalte til en postmann kom hjem på døra mi med det. ikke så lang tid når de holder til i belgia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dajusnes Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Enig med Olsen_nissan:) Siter VW golf mk5 2005, low is a lifestyle! Vw golf mk1 1983 X Toyota celica gt4 1991 X Bmw e36 325 1992 X Honda civic hb 1,4is X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dajusnes Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Min orginale blåfarge er fin, mener den heter cardon-blau :) har du gti breddere bak? vist ikke har jeg liggende:) Siter VW golf mk5 2005, low is a lifestyle! Vw golf mk1 1983 X Toyota celica gt4 1991 X Bmw e36 325 1992 X Honda civic hb 1,4is X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feverishskink Skrevet September 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2011 Nå er bilen min rensket innvendig bortsett fra dash og ratt... det var igrunn litt praktisk å ha der med tanke på at jeg må flytte den innimellom:P var mild jobb å rense gulvet for asfalt lim og kitt da! hehe tok noen timer det gitt... fant jo selvfølgelig ett rusthull langs kanalen i gulvet jeg ikke har sett før. men det får jeg vel alltids fiksa håper jeg... har ikke sett så nøye under. men håper det ikke blir syykt mye skjæring og sveis. det ville vært kjipt.... har også plukket av begge skjermene foran, de skal byttes. innerskjermene så bra ut egentlig. er jo selvfølgelig dekt med kitt de også. men men.. det kan hende de bare får være sånn.. det vet jeg ikke helt ennå. gti breddere hadde vært kult det. men jeg vet ikke om jeg skal ha det ennå! men jeg skal tenke litt så gir jeg lyd etterhvert ! hehe Siter -Golf 83- -Golf 99 gti- -Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feverishskink Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2011 skal få en fyr til å sveise inn ny kanal på førersiden og bytte skjermbuen bak. hvordan burde jeg / kan jeg eller skal jeg behandle disse karosseridelene før jeg leverer bilen til sveising? Delene er jo grunnet sånn som de er fra fabrikken, men burde jeg slipe og grunne dem på nytt eller noe? eller hvordan er det? hehe. Siter -Golf 83- -Golf 99 gti- -Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet Oktober 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2011 skal få en fyr til å sveise inn ny kanal på førersiden og bytte skjermbuen bak. hvordan burde jeg / kan jeg eller skal jeg behandle disse karosseridelene før jeg leverer bilen til sveising? Delene er jo grunnet sånn som de er fra fabrikken, men burde jeg slipe og grunne dem på nytt eller noe? eller hvordan er det? hehe. Få vekk den transport grunningen som er på delene. For den er ikke bra. Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feverishskink Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 ante meg vel det... så da er det på med litt sliping da :P Siter -Golf 83- -Golf 99 gti- -Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feverishskink Skrevet November 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 vurderer seter fra en golf 2... framsetene er jo ganske easymod har jeg skjønt... passer baksetene inn også ? eller er det mye mods? Siter -Golf 83- -Golf 99 gti- -Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet November 8, 2011 Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 Så der var bilen ja :) pen denne, synd du hadde satt den vekk sist jeg var bortom.. Hadde vært kjekt å fått sett nærmere på den :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet November 8, 2011 Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 tror det er straight swap :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feverishskink Skrevet November 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 håper det! har kommet over noen fine se :) hehe er jo først og fremst fremsetene jeg vil ha. men vil jo at det skal matche også... :P Siter -Golf 83- -Golf 99 gti- -Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet November 9, 2011 Rapporter Share Skrevet November 9, 2011 Baksetet er ikke direkte swap, men du kan flytte over Golf 2 skum og trekk på Golf 1 rammen. Fremme er det direct swap utenom at en må flytte justerings staven for frem-bak til andre siden. Tror det er hull der så du kun trenger et par små skruer. Et estetisk tips er å teste uten breddere først og heller ettermontere de senere. Bilen ser mye "renere" ut uten bredderene. Siden du skal ha BBS RM ET33 så trenger du ikke bredderene for få plass til felgene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg