Acha15 Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 (endret) Hei! Har en Golf 3 CL fra 1992 med 1,4 Motor med 4 trinn kasse. Bilen går utmerket og har fulgt de fleste servicer. Bilen har gått 181 000 KM På tur til Sverige skulle jeg ta noen forbikjøringer etter å ha stått i kø. I det jeg girer opp til 4. gir og trykker til på gasspedalen er det som om motoren "ruser", motoren laget ruselyd akkurat som om clutchen skulle vært trampet inn. Det varte 1-2 sek før bilen "tok tak" og dro på igjen. Nå varer det noen ganger i lengere tid, 5-6 sek. Det merkelige er at det har skjer kun i 3 eller 4 gir i høy hastighet og ved plutselig max gasspådrag. Om jeg akselerer sakte uten kraftig gasspådrag i 3. eller 4. gir skjer ingenting. 1. og 2. gir har ikke dette problemet, der kan jeg dra på så mye jeg vil uten at bilen "ruser". Jeg har ingen anelse om hva dette kan være. Noen som vet hva det er eller har noen forslag? Takker for svar på forhånd. Endret September 4, 2011 av Acha15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Sansynligvis må clutchen byttes Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 jepp, lukter gåen clutch dette her. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acha15 Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Takker for raske svar. Noen forslag hvor jeg kan få kjøpt clutchsett til en rimelig pris. Ser at den koster 3500 på mekonomen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg