amazon1967 Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 (endret) Noen som har peiling på dette at passaten 2001 mod 1.9 tdi mister trekk kraft og går over i nødmodus. Kan også legge til at bilen har stått i to mnd uten og bli brukt var borte og starta da gikk den i nødmodus Kan det være dieselfilter? turbo? eller annet eletriskt? luftmendemåler? Noen som vet hvor jeg skal begynne? Endret September 4, 2011 av amazon1967 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Hei Ta en diagnose kanskje? Kan være noe som har "satt" seg under den perioden som har satt seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Dette er en bil jeg kan få byttet i min 2000 mod 1.8 turbo men jeg er redd dette koster mere enn det smaker hvis det er noe alvorlig galt,eieren sier han er nesten 100% sikker på det er dieselfilter som er snart tett. Jeg har en vag-com kii-usb vil denne passe på 2001 mod? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Kan det være dieselfilter? turbo? eller annet eletriskt? luftmendemåler? Ja Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Vil jeg finne dette ut med vag com som jeg har? den heter kii-usb og er kjøpt på bildiagnose.no men finner den ikke igjen så jeg vet ikke hvor langt opp i årstall den går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leine Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Jeg holder en knapp på luftmassemåler. Men det kommer litt an på hva du legger i "nødmodus"... Min passat har ødelagt LMM og den drar utrolig dårlig opp til man har 2200 omdr. for første gang på kjøreturen. Da får den et lite "kick", men har fortsatt kun ca 60-70% av den effekten som skal være... Siter Passat 1.9TDI 98" Opel Rekord D 74" BMW 525tds 92" BMW 318i 92" BMW 2002 68" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Jeg er ikke sikker på hva han som har den mener men han sa bare at den gikk i nødmodus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Hei Min og gikk et par ganger i nødmodus, tok bare en sånn qmi kur for turboen, å vips har aldri hatt det problemet mere. Men visst du tar en diagnose av bilen, så kan du jo utelukke mye da. På min stod det ingenting om dette på diagnosen, men hadde noe med koksing på skovlene, slik at den ikke gikk over på lavt turbotrykk slik den skal på ca 1800 rpm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Ja det kan vel ikke være all verden galt med bilen men etter som han sa hadde han for ikke lenge siden byttet til en overhalt turbo så det er vel egentlig bare og bytte i den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg