Gå til innhold

Leine

Bruker
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Leine

  • Bursdag 01/06/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIl
  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Industrimekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    powerbox og 18" RS6
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

Leine's Achievements

  1. okey, da har jeg lært litt i dag også:) men kan man ikke erstatte begge disse sensorene med temp.regulerende motstander? Jeg er bare ute etter en billigere løsning enn å skifte LMM flere ganger. En motstand koster jo ikke mange kronene, + at da kan man kjøpe en som tåler mer enn de VAG presterer å levere.
  2. Det er vell denne temperatursensoren som forteller hvor mye luft som blir sugd inn i motoren? Da denne sitter i tilknytning til en oppvarmet plate. Desto mer luft som blir sugd inn så blir platen mer nedkjølt, og temp.sensoren gir beskjed tilbake til hjernen om temperaturen som er registrert. Eller har jeg misforstått? :) Har lest om andre som har erstattet denne med en motstand. Men dette var på en luftmengdemåler, og de er vell litt annerledes oppbygd enn luftmassemålerne, vertfall etter mine erfaringer..
  3. Får feilkode på LMM selvsagt. ikke noen andre som tilsier at denne skulle ødelegges. LMM skal vell i all hovedsak bare styre EGR-ventilen på dissa motorene om jeg ikke har forstått det feil?
  4. Ingen som vet om en måte å koble vekk LMM'n på? erstatte den med en motstand eller lignende. Slik jeg tenker må vell denne fungere som en variabel motstand alt etter temperatur evt fuktigheten på luften. Har nå "brukt" 4 LMM'er uten å bli betydelig klokere av den grunn. Noen som har prøvd dette? evt. kan gi meg et tips?
  5. Luftfilteret er nytt, originalt, altså ikke innsatt med olje...
  6. Jeg holder en knapp på luftmassemåler. Men det kommer litt an på hva du legger i "nødmodus"... Min passat har ødelagt LMM og den drar utrolig dårlig opp til man har 2200 omdr. for første gang på kjøreturen. Da får den et lite "kick", men har fortsatt kun ca 60-70% av den effekten som skal være...
  7. Hei Har problemer med at bilen min ødelegger LMM. Da jeg kjøpte bilen fungerte den ok, men så begynte den å gå i "nød modus" ved fullt pådrag av og til. Etter noen uker mistet jeg turbotrykket og tok en diagnosetest, da var LMM'en ødelagt. Ettersom dette tross alt er VAG kom ikke det som noen bombe. Jeg kjøpte ny og byttet denne og bilen fungerte ok i noen uker til. Da skjedde det samme en gang til, jeg tok diagnose og fikk byttet LMM på garanti hos Møller. Nå er LMM ødelagt igjen, og jeg lurer på om noen vet hva som kan forårsake denne forbruken av LMM? Har selvsagt sjekket kontakten inn på selve LMM'en, men den ser hel og pen ut. Har tørket ut av luftfilterboksen osv også... Takker for svar :)
  8. Litt lenge siden du postet kanskje :P Men har du kamdrevene til ca18det ennå? :)
  9. min Rekord D 2d på autoslalåm i Ålesund
  10. sjekk om det er nokken bensinslanger som er ødelagt, viss det er knekk på en av bensinslangene vill den suge veldig tungt (bråke) :)
  11. Få inn noen blå slanger og skinnende rør, så kommer det seg fort :) Har alltid likt disse bilene, men drar på feil hjul etter min smak :( Hva med å bygge rwd? hadde vært noe det! :D
  12. Stilig prosjekt :) Likte fargen, og du gjør vertfall noe ikke alle andre gjør :D Hva med noen litt mer fyldige sideskjørt?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår