Gå til innhold

Kjøpt anlegg, Trenger litt hjelp til og koble opp

Ranger emnet


TrygveL

Anbefalte innlegg

Har da endelig gått til innkjøp av anlegg til bilen. Det er pent brukt og eg fikk alt med untatt en rød kabel. Eg rekner da med at dette er den som går fra batteriet til forsterkeren hvis eg ikke tar helt feil.

 

Det eg hovedsaklig trenger hjelp til er å vite at eg kobler det rett. hvilken kabel eg mangler og hvor eg kan kjøpe den, Innstillinger på forsterkeren og litt tanker på hvordan og hvor eg burde sette det i bilen.

Bilen er forresten en mazda 323 coupe 95 modell. Så er en liten bil

Alle tingene eg har er med på bildene, + en haug med skruer og fester som eg ikke har peiling hvor skal.

 

Alt er JBL untatt de små høytalerene og spilleren, de er alpine

Her er noen bilder:

IMAG0288.jpg

IMAG0290.jpg

IMAG0293.jpg

IMAG0294.jpg

IMAG0295.jpg

IMAG0296.jpg

IMAG0292.jpg

IMAG0291.jpg

 

Setter veldig pris på om noen hjelper meg med dette.

(skulle du trenge navn og link på delene kan eg prøve å finne dette)

 

Eg har rekningen på anlegget og det kosta i overkant av 11,000 nytt.

Endret av TrygveL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger signal, minus strøm og pluss strøm og styrestrøm til forsterker for at den skal funke, hvor holder du til?

 

ser også du manger litt forsterker kraft også, du har kunn en firekanaler der, kan brokoble 2 kanaler til bassen men da står du igjen med kunn 2 kanlaer og har 4 høytalere, kan til nød parallel koble dem inn på de 2 kanalene men da får du ikke justert nivÅ uavhenging bak og forran

 

kan også kjøre et sett på spiller, men da vil dem ikke helt henge med heller.

 

skal du ha 6x9 i hylla bør du lage deg noen kasser under dem eller kjøpe ferdige kasser da trykket fra basseren vil få membranen på dem til og bevege seg og overstyre dem og vil da få feil lyd i de.

 

den røde skal til batteriet, en lik svart skal i karossen (feste til setebelte er bra) bør også oppgradere "the big three" (søk etter video på youtube, kan da i samme slegen se på flere car audio 101 filmer der for og lære)

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hvilken cd-spiller er det?

Bra anlegg du har fått deg der. Den forsterkeren er flott å drive front og sub med.

Kunne evt ha koblet front og sub på forsterker, og bakhøyttalere på spiller. Da kan du regulere nivå foran og bak. da vil du kunne redusere lyden bake i bilen, og flytte lydbildet fremover.

 

Ser ut som den ene inngangen(rear) til signalkabelen er slitt ut av forsterker og sitter igjen på signalkabel.(bilde nr 6 og 8)

Skulle bare nevne det om du ikke har merket det.

 

Mvh

 

Ole Bach

Endret av Omega25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Eg tenkte eg kunne koble de 2 høytalerene fremme rett på spilleren. Men hører litt forsjellig

Har du noe tegning eller bilde på kassene eg burde ha under 6x9 ? Har du eventuelt link til en bra plass der eg kan kjøpe de kablene/utstyret eg trenger?

Har satt høytalerene fremme å spilleren i bilen nå og skal ut og teste dem øyeblikk. Håper på et bra resultat i forhold til det eg hadde før :P

 

Takk igjenn ;)

Endret av TrygveL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hvilken cd-spiller er det?

Bra anlegg du har fått deg der. Den forsterkeren er flott å drive front og sub med.

Kunne evt ha koblet front og sub på forsterker, og bakhøyttalere på spiller. Da kan du regulere nivå foran og bak. da vil du kunne redusere lyden bake i bilen, og flytte lydbildet fremover.

 

Ser ut som den ene inngangen(rear) til signalkabelen er slitt ut av forsterker og sitter igjen på signalkabel.(bilde nr 6 og 8)

Skulle bare nevne det om du ikke har merket det.

 

Mvh

 

Ole Bach

 

Det er en alpine CDA 9884r om eg ikke tar helt feil. skal ut og se og teste litt nå. Så kommer eg tilbake

oy de la eg ikke merke til.. trodde nesten kabelen skulle være sånn. Er det bare til og putte den inn igjenn? eller må eg skru opp forsterkeren å lodde den på?

Endret av TrygveL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er veldig god spiller du har. Er veldig fin lyd i alpine sine spillere. Er jo innebygde høy, mid og lavpassfiltre i spilleren + Ipod, USB og aux-inngang. Og subbasskontroll. Det er veldig bra om du skal ha noen av høyttalerene på spilleren.

Du må nok åpne forsterkeren for å se om det er mulig å lodde på. Kan hende det går å tre den på plass igjen.

Men virker som den er røsket av når kabelen ble dratt ut.

 

Her er en link til en god butikk:

http://www.bilradiospes.no/

Sender på dagen.

 

Mvh

 

Ole Bach

Endret av Omega25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er veldig god spiller du har. Er veldig fin lyd i alpine sine spillere. Er jo innebygde høy, mid og lavpassfiltre i spilleren + Ipod, USB og aux-inngang. Og subbasskontroll. Det er veldig bra om du skal ha noen av høyttalerene på spilleren.

Du må nok åpne forsterkeren for å se om det er mulig å lodde på. Kan hende det går å tre den på plass igjen.

Men virker som den er røsket av når kabelen ble dratt ut.

 

Her er en link til en god butikk:

http://www.bilradiospes.no/

Sender på dagen.

 

Mvh

 

Ole Bach

 

måtte nesten se på specs her, og er ikke noe 3 veis filter innebygd som du sier, synes det var rart det skulle være det når jeg ikke har det på min 9886 måtte til med imprint for og få det

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk :D Eg stikker innom en lokal bilsjappe i løpet av de 2 neste dagene og ser om de har en strømkabel der.

Så det er bare en rød og en svart strømkabel eg trenger? eller noe mer? Når eg får svaret på det så skal eg nokk få det til å funke

 

Hei.

 

Kjøp sikringsholder + sikring, 5 m rød strømkabel 21 mm2(tykkelse),1 m 21mm2 sort kabel og ringterminaler for å feste på batteri og jording i bagasjerom.

 

Mvh

 

Ole Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte et lednings sett på bilxtra.

Eg prøvde meg på litt kobling men det ble ikke så vellykka.. har fått festa den røde kabelen med sikring fra batteriet nå. og den svarte til bagasjerommet. Når eg måler får eg 12volt men forsterkeren virker død. Det er ikke noe lys i "power" pæra. (er de noe hemmelig påknapp?)

Har ikke peiling på hvor eg skal koble de grønne ledningene på spilleren og forsterkeren.

Trenger også litt hjelp med hvor eg skal ha bass og 6x9 på forsterkeren.

Kan du se på bildene og fortelle meg hvor eg skal koble.

Krysser fingrene mine for at forsterkeren ikke er død.

 

 

Edit: Kansje eg trenger en remote kabel xD Det tenkte eg ikke på. skal prøve å finne remote utgangen på spilleren. Fikk ikke med noe manual men vet noen av dere det? Er forsatt usikker på hvilke av hullene eg skal koble ledningen i på spilleren og forsterkeren.

 

Takk :D

Endret av TrygveL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår