Gå til innhold

Har kjøpsliste til anlegg - men lurer på forsterker, andre/fler elementer og tips?

Ranger emnet


HansenFP

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle bygge et anlegg i bilen, så har jeg tenkt på å kjøpe det her:

 

2x : GROUND ZERO GZPW 12 SPL 6500W RMS 1+1 OHM 12

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_150_152&products_id=2225

 

1x : CONNECTION FIRST FSF 1,0 DGT.1 - 1F KONDENSATOR

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_205&products_id=5541

 

1x : GROUND ZERO GZPK50 50MM2 KABELSETT

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_739_202&products_id=2180

 

1x : DLS Reference R1073

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7240&katid=758&mid=m436&id=&vn=736

 

 

Også lurer jeg litt på om ossen forsterkere osv jeg trenger, eventuelt fler/andre elementer. Hadde vært fint å fått hjelp av noen med erferaing/kunnskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor har du valgt ein sub som trenger haugevis med watt? Da må du ha kraftig forsterker og ofte oppgradere dynamo, batteri osv.

 

Kvifor skal du ha kondensator?

 

Kvifor skal du ha 7x10 høgtalere? Dei skal vel være bak?

 

Kva med høgtalere framme?

 

Kva slags spiller har du?

 

Kva slags bil skal anlegget inn i?

 

Kva er formålet med det nye anlegget? Spille høyt, eller er lydkvalitet viktigt?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv denne blir "liten" til det elementet: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/ground-zero-gzpa-110000-spl-hc Og du må ha en seriøs dynamo og flere bra batterier for å drive den, så jeg tipper du glatt finner deg en annen sub, hehe...

 

Også er det ikke sånn at jo mere watt det tåler, jo bedre er det, så finn heller noe som har høy følsomhet, og ikke trenger så kraftig forsterker du ;)

 

Oppskriften på god lyd er ca som følger:

 

1, En bra spiller med gode justeringsmuligheter, og gjerne 3 linjeutganger. Pioneer og alpine er som regel sikre valg.

2, Et skikkelig bra frontsett som blir montert riktig (solid innfesting, demping av dør osv)

3, En bra forsterker til frontsettet

4, Oppgradering av kabler mellom batteri og dynamo, samt mellom batteri og karosseri

5, En eller to bra suber

6, En monoforsterker som passer til suben(e), og skikkelig kabling til forsterkerene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ha 12`r å ikke 15, pga at jeg hører stort sett på techno og vil da ha en bass med trøkk i. Også er ikke penger som er problemet, så hadde vært fint om noen hadde hjulpet med til å bygge en heftig pakke av noen som har peiling.

 

+ at derfor jeg valgte 7x10 er pga jeg har hørt at grunnet folk velger 6x9`r er fordi dem ikke vil ødlegge noe og dem sa at annet spiller bedre :) Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her tror jeg du har bomma litt.om du har 10,12,15 eller 18 så har det ingen betydning.men vil få mere trykk ut av en 15 enn en 12 pga større membran.men forsterker kraft og en egna kasse er løsningen.er mye myter ute og går.men seff vil du ha 12 så er det ikke noe galt i det.watt er ikke alt.dd audio har MYE bra sub elementer.men hvor stor kasse har du plass til?du kan jo alltids modde dørene forran og putte i 2 og 3 frontsett for ekstra trykk i midbass.hehe ;) send en mail til judysbilstereo så setter han opp det du vil ha.der er det meget god service og rask levering

 

mvh kim

 

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, det skal jeg gjøre ;)

 

Har bare hørt at siden 12 tom er mindre er den kvikkere og hissigere enn 15. Det var en som sa til meg at 8-10 tom var til folk som hørte på pop/rock - 12 techno - 15 rap pga at det ikke er så intensiv bass i rap, for da blir det slappere bass med mere luftrykk osv. Men jeg vet ikke om det stemmer, bare stoler på det flesteparten skriver jeg, så hvis dette er feil så begrunn, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hva er ditt budsjett?og hva vil du oppnå?regner med at du vil ha trykk og pen lyd?husk at jo "sykere"element du velger jo mere strøm må du ha også.gz har mye bra sub elementer men det har også dd(digital design).du trenger også front sett for å veie opp mot bassen også

 

 

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir for dumt. planlegg litt mer før du starter en topic, forklar hva du ønsker, åssen bil, og selvfølgelig har du en max budsjett, (kom ikke og si du er milljonær når du skal ha det i en 740) litt mer spørsmål om det du lurer på antall av ting osv! så kan kanskje folk hjelpe deg litt, sånn som dette her er nå er det et stort rot uten noen plan på noe. tenk litt mer over saken og prøv en gang til!

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår