Gå til innhold

Kjøpe suburban eller tahoe med diesel vs bensin

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

bensinere er dyrere å kjøre med. og prisene i norge på bensin er ikke så kjip at det gjør noe.

 

har selv en suburban starcraft 92 mod 6.2 190 bhp

og en suburban 90 mod 6.2 165 bhp

 

og starcraften er gådd 275000

og den andre er gådd 310000 og begge bilene har USKRUDD motor og girkasse. minst feil er det med de eldre suburban. mindre elektrisk. vet at de har vært noe plaget med forskjellig elfeil i 6.5 bilene. men kan fortelle litt minus med gammel suburban.

 

-varmeapparat register ryker som regel på rundt 300000 (har bytte på 90 moden, bytta også på starcraften før den røyk så jeg slipper å tenke på det)

-ledningsnettet ser ut som det er hjemmelaga i en garasje, men har aldri hatt problemer på mine suburban med det.(så vill ikke si det er noe minus)

 

 

+ med suburban generelt

 

- latterli billige deler ( spesielt de fra 73-92 mod)

- gode og behagelige biler.

- god plass

- driftsikker

- manuell 4trekker kasse ( altså, ikke elektrisk innkobling for firhjulstrekk)

- billig forsikring

- med normal kjøring kjører jeg min på 1.2 har kjørt litt hardt med 1400 kg full henger etter stracraften og den brukte bare 1.5

- stor tank slipper å fylle ofte (generelt på suburban)

 

nå er jo jeg chevy entusiast og har jo suburban selv og vet en del. så jeg ville anbefalt å gå for 6.2

 

beste er med th400 girkasse. th700 kassene har de hadd en del elfeil med og er mye elektronikk inni kassen.

 

hviss du får tak i en bra og velholdt 89-92 mod suburban så har du ingeting å bekymre deg for. så lenge den er vedlikeholdt med å skifte olje og filter regelmessig på motor og den ikke bruker olje og kjøleveske og dieselfilter er byttet minst 1 gang iåret så har du funnet deg en bra bil.

 

husk å sjekk etter rust rett over der eksosen stikker ut og bak i ramma.

 

noe mere du lurer på så pm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

5,7 bensin er ikke veldig dyrt å kjøre med. Detta er TBI. Ikke gasser. Disse motorene er også nærmest feilfrie i forhold til diesel, og deler koster nesten ingenting.

 

TH700 kasser har også det problemet at trykket i kassa er vaierstyrt. Dvs jo mer du gir på, jo tightere blir kassa. Er den vaieren slapp, så lukter det girkassehavari. Min TH700 hadde ingen annen elektronikk enn en føler for trykk.

 

TH400 er mer holdbar, men har for lite gir. Derfor er 4L80E den beste kassa. Mer solide, og i tillegg har du overdrive.

88 Chevrolet Suburban 6.2D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår