goodman08 Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Har en 240GLT, 83. Har f�tt en kjedelig el-feil. Ladelampa lyser n�r tenningen er av, men er "ok" n�r tenningen er p�. Har sjekka litt p� nett og der p�st�es det en feil med dynamoen. N�r jeg kobler fra de 3 ledningene p� dynamoen (B+, jord, og D+ ) s� er jo lampa slukka, ogs� n�r jeg kun tar av D+ slukker lampa. N� har jeg kobla til 2 nye dynamoer (som jeg har kj�pt fra Biltema). N� har disse begge et ekstra uttak W (er vel for tilkobling av turteller ?) N�r jeg bruker de 3 andre uttakene f�r jeg den samme indikasjonen som ved den gamle = ladelampa lyser n�r tenningen er av. N� har jeg ikke starta opp med de nye dynamoene, bare kobla ledningene for � sjekke lampa. Antar man ikke trenger � starte med ny dynamo for en eller annen form for aktivisering for � unng� at lampa lyser? Fors�kte ogs� � koble ledningen til ladelampa til W og da virka det som alt var ok... M� vel anta at 2 nye dynamoer (selv om de er kj�pt hos Biltema) ikke begge kan v�re deff.... Er det slik at det ikke skal kommer + ut p� D+ n�r tenningen er av og at det f�rst skal gi + ut n�r tenninga er sl�es p�? Merka ogs� at n�r jeg kj�rte med den gamle dynamoen s� begynte den � produsere st�y mot bilradioen, signalene ble undertrykt, ogs� n�r jeg brukte blinklys.... Kjedelig sak dette...... Dette er vel en sak for en som er rutinert p� bilelektro. ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raskeladden Skrevet August 23, 2011 Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 pleier å være diodene inni dynamoen som er kaputt Siter det skal slurpe, ikke blåse ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raskeladden Skrevet August 23, 2011 Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 prøv å trekke nye kabler fra dynamoen(hele sulamitten) ;) Siter det skal slurpe, ikke blåse ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg