highline 2001 Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Hei Driver å lukter litt på superb om dagen, mk1 versjonen fra 2002-2007? Er det noen svake punkt på disse bilene? Vil helst ha 1,9 130hk med manuell, men 2.0 samt 2.5 er også aktuelle. Med manuell gear da tiptronickassene er vel litt mye plaga med feil. Får superb mk1 har vel bare tiptronic, ikke dsg? Har sett biler avetert med dette, men det må da være tipronic? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolai Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 hvis du styrer unna tiptronic og 2,5 tdi så er du på god vei mot en god bil Siter Skoda Superb Elegance http://www.skodaklubbnorge.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet August 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 Hei og takk for svar. Var omtrent det jeg regna med, men i og med at denne er veldig lik passat i oppbygging, så trodde jeg kanskje at forstilling etc kunne være et svakt punkt. Har jo kjørt passat i 6 år nå, så vet hva det er ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolai Skrevet August 13, 2011 Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 akkurat der er jeg litt usikker, har ikke vært så mye borti de mk1 superbene. men jeg tror det kan være greit å sjekke litt extra på understell og hjuloppheng generelt egentlig når du kommer til bruktbil. men jeg har faktisk ikke hørt noe spesielt om dem heller annet enn de to tingene jeg nevnte ovenfor. Siter Skoda Superb Elegance http://www.skodaklubbnorge.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norcad Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Har du kjennskap til Passat så har du kjennskap til Superb! :-) Forstillingen ble forsterket/forbedret i 2003, men totalt feilfrie er de jo ikke, det er jo tross alt foringer og kuler som slites med tiden. 2.0TDI har hatt problemer med oljepumpe, men dette gjaldt kun enkelte modeller. (Mulig det var pumpedysemotoren og ikke common rail som hadde problemet ?) Tett drenering nedenfor frontruten kan medføre vann og fuktighet i gulvet som skaper problemer med det elektriske. Clutch og dobbeltmasse svinghjul KAN bli en dyr affære. Men alt dette gjelder jo de aller fleste VAG biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Hei Gammel tråd, men har nå handla superb. Ble en 2008 ex taxi, kjørt 231000, Men komplett motor og turbo ble byttet på 208000.(grunnet oljepumpehavari). Kjempebiler å kjøre i allefall, trodde passaten var god å kjøre, men superben er hakket vassere ja. Dukker sikkert opp spørsmål om bilen, jeg har en del jeg lurer på, må bare få solgt passaten først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Hvor mye måtte du gi for den? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Hei ga 114000 får bilen, svart 2008 mod med nesten alt utsyr, mangler bare solartakluka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg