Gå til innhold

Motor stopper etter kort tid?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Motoren stopper ca 30 sec etter at den har blitt startet. ALARM SET kommer opp og begynner og pipe, hva er det som er galt? Vi tok av + og - og venta en liten stund, så satt vi det på igjen og da gikk den uten problemer.

 

Hadde ett lignende problem før og da dro jeg til chrysler for å få fikset det, men dem fikk det ikke til for første gang, men ettervert fikk dem til. Skjønner ikke dette her, man sender bilen til chrysler får å fikset det, men så ringer de og sier at de ikke får det til. Og ikke nok med det så spør de hvor stort budsjett jeg har på å fikse bilen. Jeg bare ''maks 1000 kr, og det skal bli fikset i løpet av uka'' og da fikk de det til plutselig. Fikk bilen etter 3 dager.... Chrysler ass

Jo gamlere bilen blir, jo dårligere sørvice får man.

 

Skal foresten til chrysler i morra og få sjekket det nøyere, men tviler det blir noe av det. Ikke pga meg men pga chrysler som ikke greier å fikse eldre biler -.-

 

Vi skal på 7 timers konstant kjøring til ferja på søndag så jeg håper virkelig dette ikke skjer igjen eller noe lignende.

 

Det gjelder en 2.4L automat 1998 modell

Endret av Mast3r

-- Opel Kadett D 1.2S 1982 --

-- Opel Rekord E 2.0S 1977 --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo.

 

Kanskje litt sent svar til deg.

 

Problemet du har er ikke helt ukjent,men kan väre vanskelig og provosere frem,og feilen må väre tilstede for korrekt feilsökning.

 

Kan väre flere feil som forårsaker problemet,men i de fleste tilfeller er feilen i selve instrumentpanelet pga dårlige loddepunkter. Dette kan loddes på nytt ev skift av instrumentpanelet.

 

Har også värt borti biler med problem på en kontakt bak panelet for varmeapparatet.

 

Videre kan det ligge periodiske problem i startsperremodul,nökler etc.

 

Periodiske feil er vanskelig å finne,helst om feilen ikke er tilstede ved feilsökning,i noen tilfeller ender man opp med å måtte pröve/feile pga feilen ikke er tilstede hele tiden.

 

Håper dette hjalp deg litt.

 

MVH

Dag

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det hjelper alltid med hjelp fra andre :P

Var på sørvice i utenlandet og dom sa at jeg burde bytte varmepanelet, hvis jeg vil bruke AirC.

Vet ikke helt hva dem gjorde der men fikk vertfall fikset det bilen og når går den som den skal, utenom ac da.

-- Opel Kadett D 1.2S 1982 --

-- Opel Rekord E 2.0S 1977 --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår