beloberg Skrevet Juni 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 Hei. Jeg har kjøpt meg en Boss PH5000D Forsterker og et JBL GT5-12 Element. Det spiller bra, men problemet er at noen ganger så slutter elementet og spille også kommer det på igjen. Det slår seg liksom av og på innimellom, og noen ganger så slår det seg av og på ganske ofte. Noen ganger så slutter det og spille en stund også kommer det på igjen. Noen som vet hva som er galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 Mye tyder på dårlig jord her, eller for tynne kabler, slik at forsterkeren går i protekt. Forsterkeren har potensiale til 800w rms, så litt tykkelse bør det være på kablene, også må selvfølgelig jordingen være 100% noe den alt for sjelden er, dessverre... Så hvor har du jordet forsterkeren?? Og hvor tykke kabler bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beloberg Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 Kjøpte en sånn innstalasjons pakke på biltema http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bilstereo/Monteringsdeler/Installasjonspakke-for-montering-av-sluttrinn/ Strømkabel 8 mm², utv. Ø: 6,5 mm, lengde: 6 m. Jordingskabel 8 mm², utv. Ø: 6,5 mm, lengde: 1 m. AGU-holder med sikring + 40 A. Festet jordingskabelen under sete der setebeltet er festet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Juni 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 pussa du vekk lakken der du festa jordinga ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beloberg Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Juni 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 stilt inn forsterkeren rett og sånn at den ikke spiller diskant og sånn ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beloberg Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 Ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Juni 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 (endret) For meg høres det ut som om kabelen din er i tynneste laget. om Biltema kablene i tillegg har litt mindre tverrsnitt enn oppgitt og en dårlig kobber kvalitet, gjør det saken enda værre. Endret Juni 25, 2011 av FE3T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beloberg Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 er det bare jordingskabelen eller må jeg bytte strømkabelen også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 Begge deler.... Du kan jo også spille en stund, og kjenne hvor varme kabelene dine blir ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beloberg Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 har byttet jordingskabel nå, kjøpte en 20mm ledning. Må vente til jeg får lønning før jeg kan kjøpe strømkabel:P Det hjalp værtfall ikke å bare bytte jordingkabel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beloberg Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 nå har jeg byttet jordingskabel og strømkabel men har fortsatt det samme problemet! noe annet som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beloberg Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 Nå fant jeg ut en ting, når den stopper og spille og går i protect. Viss jeg slår på basskassa så starter den igjen! hva er galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet Juni 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 løse ledninger inne i kassa eller ledninger som gnisser mot hverandre.skru ut sub elementet og se inni hvordan ledningen(e) ser ut... mvh kim Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beloberg Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 Nå går den ikke i protect når den stopper lenger. Jeg har nå byttet alt inne i kassa, fortsatt samme problemet. Kan det være noe feil med elementet? og er det noe jeg kan fikse selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg