ViiRuZ Skrevet Juni 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2011 Hei Fruen har en 2004 2,0 avensis diesel med ca 122 hester. den er meget rar å kjøre, siden den er Helt dau fram til 2000 Omdreininger! da blir bilen en kanon kule. og veldig rart at den "mister" turbo'n igjenn etter 4000 omdreininger. har selv en Vw passat 1999, 1,9TDI å da N75 turbo trykks ventiln røyk oppførte den seg nesten likes. omtrent like lat. Eneste er at avensisen kommer på 2000 omdreininger! å da er det en kanon kule. Så mitt spørsmål. SKAL det være slik? eller er det noe galt?. har selv akkurat blitt utlert fra skolen som "mekaniker" har bare lærling tiden igjenn. å har aldrig vært borti noe slikt at den er lat mellom 1000-2000 omdreininger. har vært borti at den dabber av på 3000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janove_ Skrevet Juli 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2011 Virker som om det kan være turboen. Siden D4D-motorene har variabel turbo som endrer vinkelen på vifta for å få best mulig trykk uansett turtall. Men hvis den soter ned og setter seg fast, så vil ikke dette fungere og effekten blir ikke like stor på hele turtallsregisteret. Er bilen "konekjørt" ? isåfall vil jeg anbefale å ta ut EGR-ventilen og rengjøre. Samme med turboen. åpne opp turboen og rengjør mekanikken. Samtidig vil jeg anbefale å ha på en boks med motorrens og skift olje og filter. Jeg har best erfaring med PRO-Tec sin Lubrication System Cleaner. Den bruker vi på vårt verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.