Corolla1 Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Kort forklart: Når jeg kjører med min Toyota Corolla 1998 modell, og ligger på et lavt turtall i 3-5 gir og skal akselerere, så slurer clutchen av seg selv. Det er nesten som jeg holder clutchen inne og ruser motoren. Er det noen tips til åssen jeg kan fikse dette problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 1. Sjekke at ikke clutchwire er for stram 2. Skifte clutch -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla1 Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Tror du det er en ødelagt clutch? Det har blitt sånn nå nylig og jeg har ikke gjort noe med clutchwire eller noe annet. Bare kjørt. Kan det hende det har blitt sånn hvis jeg har fylt på feil bensin? Kan hende jeg har vært uoppmerksom når jeg har fylt bensin og fylt 98 når den skal ha 95 eller motsatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla1 Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Og hvordan kan jeg sjekke clutchwiren? Er helt blank, hvor ligger den? og Hvordan kan jeg slakke den hvis den er for stram? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Det skal være litt dødgang på pedalen før clutchen begynner å løse ut. Kjør på lavt turtall, og lav fart, med litt gass. Sjekk om du kan trykke clutchen inn en cm eller to før den begynner å slippe slik at turtall øker. Om ikke kan clutch trenge justering. Er vel kanskje ikke clutchwire på denne bilen, men hydraulisk clutch-overføring. Trolig ikke noe du kan justere selv. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla1 Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Okei, skal prøve det. Men det er ikke noe jeg kan gjøre for å fikse problemet? Er nesten umulig å akselerere fra 40 - 60 km/t fort. I oppoverbakker er det da ganske vanskelig å kjøre pga motoren ruser seg når jeg gir gass. Det er derfor et lite problem når jeg skal akselerere inn på en motorvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla1 Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Og tusen takk for svar! :) Men kan det bli sånn hvis man fyller på feil bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Blir ikke sånn pga feil oktantall, og feil oktantall har ingenting å si på den motoren du har. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Slik problemet beskrives er det nok sannsynlig at clutchen må byttes. Det er en liten mulighet for at clutchpedalen ikke går helt opp igjen, og at den dermed ikke slipper, men da burde du merke at pedalen er lavere enn normalt - når du ikke trykker på den. Se på pedalen, og kjenn på den. Prøv å dra den opp. Se at ikke noe matte eller noe har kilt seg fast innimellom -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Juni 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2011 Vil bare tilføye at OM bilen har hydraulisk cluch og ikke wire, så hjelper det MEGET! å lufte denne. En bekjent sin sluret helt til vi luftet den så ble den god som gull. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Vil bare tilføye at OM bilen har hydraulisk cluch og ikke wire, så hjelper det MEGET! å lufte denne. En bekjent sin sluret helt til vi luftet den så ble den god som gull. Bilen har Hydraulisk clutch ! ja det kan hjelpe og lufte den !:D det sitter en beholder oppe ved bremse kraft forsterkeren din ( ikke på den men på antagli høyre side av bremse forsterkeren.) mellom batteriet og motor blokka ser du rett ned . der sitter det en sylynder på gir kassa som er ca 10-15 cm stor med en lufte nippel . det er slave sylynderen til clutchen og du lufter systemet på den . det kan være lurt og bytte denne hvis du ser en antydning til lekkasje på denne . :) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg