trken Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Hei! Jeg har en Toyota Carina 2 xli 91 mod sedan som jeg tenker og bygge om til bilcross. Greia er jo at det bare er 1,6 liter med 105 hk. men de er ganske spreke egentli, bilen veien jo ikke mer enn 1150 kg, og får jo ut ein del vekt i disse bilene. Men så er den også senket 40/40mm , hvordan går dette i bilcross? Tar gjerne imot tips :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Da er det bare å bygge da, om du har lyst til det. En orginal "liten" motor som går rent går jo uansett bedre enn mange garasje-trimma og ujusterte bilcross-motorer. :thumb Den senkinga går finfint det på ei bilcrossbane. Ikkeno problem! Har selv kjørt noen få løp med en Escort XR3i på 105 hk. Kjørte forbi mange av mine konkurrenter i svingene da som jeg ikke har kommet forbi like greit i ettertid med bakhjulstrekkere med teoretisk bedre motor. Så, bare å bygg i vei!! :checkflag: Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trken Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Men dette er jo senior klasse, er vel litt snaut med 105 hk der tenker jeg? Var det senior du kjørte med escort`n? Fra en skala fra 1-10 , hvor innvikla og vanskelig vil det være og bygge en bilcrossbil ? Har greit nok med mekke erfaring. Men lite teknisk og elektrisk. Men det meste står vel i boken tenker jeg? er det bilder og slikt i den også som viser litt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Har aldri kjørt noe annet enn senior jeg. Med riktige dekk, gode støtdempere og slike ting på stell så trenger du ikke fæle motoren i en framhjulstrekker. Klart, har du planer om å stå øverst på pallen, så glem det. Men, skal du være med for att det er morro å kjøre bil på bane så er det bare å bygge i vei. Kan du å sveise + litt skruerfaring så er det ikke noe problem å bygge bil av en standard-sak. Er ikke før du skal sette i annen motor/gear enn det om er standard i bilen det begynner å bli komplisert. Er ikke så mye bilder i boka men er da så mye bilder av forskjellige løsninger på nettet så det skulle ikke være noe problem å få det til. Men, har du ikke sveisa all verden før, så vil jeg annbefale deg å sette bort bur-bygginga. Stolfestet og, for den saks skyld. Tenk sikkerhet og driftsikkerhet for hver modifisering du gjør, sågår det nok helt sikkert bra. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trken Skrevet August 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2011 Et spørsmål angående dette med bur, Jeg har leitet en stund , hørt med diverse firma som pedersen etc. Men ingen har bur til denne bilen, noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Jeg begynner og gå tom for ideer :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet August 26, 2011 Rapporter Share Skrevet August 26, 2011 lage eget? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trken Skrevet August 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2011 Jo er med på den, men jeg har da aldri gjort dette før? så hvor begynner jeg :-) ? Gjerne det går ann og kjøpe ferdig bøyde rør på rørfabrikk også sveise selv etterpå. Men da må jeg jo måle først.. heller noe jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gå frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet August 26, 2011 Rapporter Share Skrevet August 26, 2011 hmm, en plass må man da starte? :) dra og se på din lokale hugger, du kan være så heldig og finne en lik bil MEd bur i :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nystuen Skrevet August 27, 2011 Rapporter Share Skrevet August 27, 2011 Hvor holder du tell i Norge da? Er noen som lager komplett bur til biler :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 (endret) Å bygge crossbil er ikke så vanskelig som man tror det er, går man inn for det, og legger litt i det, så går det fint, det går aldri uten problemer, men man får det til. Er akkurat blitt ferdig med min første crossbil, har aldri hadd noen crossbil før, og jeg gjorde alt selv, bøyde også buret. Stå på, du får det til du også ;) btw, jeg målte alle lengder i bilen med vanlig målband. Endret August 28, 2011 av Girebirger Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Et annet tips hvis du ikke er stø på elektronikk og slikt: la mest mulig av dashbordet og ledningene der stå igjen. Du kan selvfølgelig fjerne nedre del av dashbordet av deksler og slikt. Ikke røsk vekk ledninger før du vet hva de går til, klipper du feil ledning starter ikke bilen. Slikt kan være vanskelig å finne ut av i etterkant. Varmeapparatet er også greit å ha i regnvær. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Trenger ikke å fjærne noe som helst av dashbordet om du ikke vil. Sag bare bort hjørnene på dashbordet slik att du får fremoverstreverne på buret dit de skal. Vil du gjøre ting veldig enkelt med hovedstrømsbryteren så finner du den grove røde ledningen som går inn på tenningslåsen din. Klipper den og kobler med ledning fra den gjennom en hovedstrømsbryter. Husk å fjærne selve rattlåsen på tenningslåsen din. Da kan tenningsnøkkelen sitte i tenningslåsen i posisjon "på" og du styrer alt med hovedstrømmen. På den måten slipper du å koble opp startknapp og slikt også. :hellothere: Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 (endret) Sant det! La dasjbordet stå igjen, jeg tok det bort, og laget meg selv en uke med arbeid pga det, masse måling og sjekking med voltmeter bare for å finne de rette ledningene, etter kort tid ga jeg opp, røkket ut ALT av ledninger, og la opp alle på nytt igjen, så i neste bil lar jeg dasjen stå. Endret August 28, 2011 av Girebirger Skriveleif Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trken Skrevet August 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2011 Takk for masse tips og goe svar folkens :) Jeg holder til i Haugesund , Rogaland. Men hvordan går jeg frem når jeg skal måle målene til et bur? Står d i boken hvilke mål som gjelder? Jeg husker ikke i farten da jeg ikke har boka her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 30, 2011 Rapporter Share Skrevet August 30, 2011 Se på biler som har bur sveiset i, også tar du for eksempel "hovedbøyle) å måler lengden fra dørken og opp til taket, og på tvers av taket, så har du sånn cirka mål for det, men du må også ta tillegg i eventuelle bøyer som du skal ha på røret. Kan vel si at det kun er avstandene mellom bøyene på røret som er viktig, resten kan du bare tilpasse etterpå om det ikke skulle passe Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.