andreasbj92 Skrevet Juni 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 Igår fikk jeg endelig kjøpt meg ny subb og forsterker:D X-xion 12- 800 2*4ohm subb Og en monoforsterker fra dynabel- Bf4501 1*450-1200watt Det jeg lurte på var hvordan jeg skal få den til og spille 2 omh? I manual boka står det at vis du kobler pluss på pluss og minus på minus får man 4ohm. Om jeg skal ha 2omh må jeg koble pluss på subben til pluss på forsterkeren og minus på subben til minus på forsterkeren *2 siden det er 2 * pluss og 2* minus på subben og forsterkeren, men hva gjør jeg med utgangen på basskassa? På høyttaler utgangen på kassa er det jo bare en av pluss og en av minus, ikke to av hver slik det er på subben... Beklager dersom dette ble uklart.. Takker på forhånd:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Innvendig i kassa så kobler du begge pluss til pluss på terminalen, og begge minus til minus på terminalen. så bruker du en enkel ledning fra terminalen og til forsterkeren, og siden dette er en MONOforsterker, så er det sammen hvilken pluss og minus du bruker der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Gjer som cossiemk1 seier. Suben din har 2 spoler på 4 ohm. (ifølge deg) Da kan du enten parallellkoble eller seriekoble spolene. Du får 2 ohm ved parallellkobling og 8 ohm ved seriekobling. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg