kloppen Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Er det mulig å monter turbo på en golf IV 1,6. Og er det mye arbeid med det? Hva trengs i tillegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Fullt mulig men pris på bare turbosettet kommer på mer enn en ny motor 1.8t (gti) fra Dahlback koster. Ny motor kommer altså på 8000. Jeg hadde aldri vært i tvil hva jeg ville ha gjort. Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet Mars 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 8000 tusen!! for en ny motor?!?. Synes det var fryktelig billig, er det mulig da? Det er vel mye mer omfattende å skifte hele motoren enn å montere turboutstyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Tror du meg ikke, http://www.dahlbackracing.se/main.asp Se under Begagnade delar. Hadde aldri vurdert turbosett fremfor motorbytte, tenk på driftsikkerheten du får i en komplett motor da. Nå er ikke jeg noen ekspert på priser på turbosett til motoren din, men tviler sterkt på at du finner et sett til under 20000+ arbeid, det vil sikkert gi 1.6en din 50 hk ekstra. Da er du oppe på nivået til en gti motor. Off topic: Er forresten 1.6 en din 20v? Er ikke de bare 16v da? Lurer selv. Gtien er nemlig 20v Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Min 1.6 er bare 12V.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 12V -00 16V 00- Da tror jeg nok jeg ville ha vurdert et motorbytte... Men så skal du huske at bilen din skal ha styresystemene etc til nye motoren da, det er ikke plug n play med 1.6 styresystem mot en 1.8T. Dessuten skal du jo dra innom biltilsynet og si hallo med ditt nye oppsett...dvs bilen til skal omregistreres med totalombygging til en 1.8T (lik en annen original VW fabrikks-standard), med bremser, bremsekraftforsterker, bensintilførselssystem da en 1.8T er tørstere enn din... og det hele. Ingenting av dette blir billig heller vil jeg tro. Enkleste og trolig mest økonomiske blir vel en 1.6 for salg og en 1.8T for kjøp en 1.6 med chip blir vel 110hk, så vil tippe turbo/kompressor blir 160hk eller noe (omtrent som en Mini Cooper S hehe). Kompressorkit er nok kanskje enklere å montere..? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg