Gå til innhold

Retteåsen's A4 Avant. Mye gjort på liten tid, s4 interiør montert, felger, senk +

Ranger emnet


Retteåsen

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, jeg har vært sa heldig at jeg har fått overta min mors Audi A4 Avant 1.8 20V ikke noen sportsvogn, men det var ikke min 80 2.0E heller.

 

Har fått tak i litt diverse som skal forvandle denne familie ræsern litt.

 

Dette er blitt gjort:

- Montert coilovers

- Byttet alle lykter, facelift forand, hvite blinkers på skjerm og sotede glarglass baklykter.

- Montert full elektrisk s4 blått/skinn intereør.

- el. vindu bak

- RS4 grill

- Fjernet emblem og snart vindusviskeren bak.

- Felger 18x8 et35 forand 18x9 et 30 bak

- Fjernet katalysator og erstattet med 2'' rør

 

Bilder kommer ikveld :D

 

Retteråsen

Endret av Retteåsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å være sikker så tror jeg du trenger hele løftemekanismen bak for å få el-vinduer her. Men er jo mulig å få kjøpt sånne universalsett som man kobler til "akslinga" til sveiva. Så det må jo være et altenativ evt modde orginal motor til å fungere på denne måten. (aner ikke om det er mulig). Men du har jo el-vinduer foran så kan jo ta av dørpanelet her og så hvordan ting fungerer.

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert tegninger og delenr og funnet ut desverre at jeg må bytte hele skiiten! Nuvel, det finnes på ebay. Men kanskje det er noen her inne som selger? Eller har sett noen som selger!

Søndag tar jeg over A4'en helt og kan begynne og dulle med den!

Bilder vil komme!

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det litt bilder av frontfanger, og interiør.

 

Frontfanger, helt ny. Trenger bare rette litt på en sprekk med poyester samt sparkel over den :D Men ikke rare greiene blir skjult under lykt også hvis noen ser det at all :D

IMAG0305.jpg

 

Fram stolene.

IMAG0307.jpg

IMAG0306.jpg

 

Rygg bakseter.

IMAG0301.jpg

 

Bunn baksete, samt dørpaneler. Står litt stablet her nå ikke all verdens plass i leiligheta :D

IMAG0303.jpg

 

 

Også lurte jeg på, hva er denne ledninga som kommer utav høyre baksete rygg, en gul kontakt, med blå og brun ledning... :S

IMAG0302.jpg

 

Hva er dette hullet i sjafør dør trekket ?

IMAG0304.jpg

 

Håper dere liker, blir små start av montering til uka.. Er det slik å forstå at den rød kontakten under fremre setene kun skal ha +12v og jord? Det er iaf gul/rød og brun ledning utav den kontakta. Den går vel til motorene for justering?

Den grønne har jeg nok i bilen ifra før ettersom setene jeg plukker ut også har airbag og varme i setene..

Rett meg om jeg tar feil!

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe meg med dette??

 

La også merke til at innfestningene på fram stolene er forskjellige, er det lagt opp til å skru s4 stolene i gulvet? Og bare fjerne den som stolene sitter i nå?? Eller må det lages fester til s4 stolene??

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke rare hjelpen å få gitt! Men jeg har da funnet ut at jeg må endre festene til stolen, siden jeg har preface lift :D Men siden jeg har 98 modell, har jeg heldigvis de rette festene bak, og det er vel de som hadde blitt det værste tror jeg!

 

Men hullet i dørtrekket og ledningen utav baksete? Har sett ledningen på forsete som sitter i bilen også!

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen ikke mye hjelp å få her inne :O

Noe av det værste jeg har sett hehe!

Nuvel jeg gir meg ikke!

 

Felger er et hett tema her nå, ettersom alt annet jeg trenger er funnet og priser og alt dette...

 

Og jeg vurderer disse felgene, hva mener dere?

Zito BelAir Hvite om mulig. Vurderer str 8,5x18 ET35 og kanskje 9,5x18 et35 bak, hvis dette går???!??!???

11_zito_belair_white_03_NB.jpg

 

Eller Zito Milano 8,5x18 et 30/35/45 og kanskje 9,5x18 bak, hva et anbefaler dere som har testet litt på B5 ??

01_zito_milano_foran_03.jpg

 

Disse heller jeg litt mot da! Zito Astro 8,5x18 KANSKJE 10x18 bak? Noen peil på om det går, og hva slags et trenger jeg :S ???

09_zito_astro_foran_03.jpg

 

Skal se om jeg får tatt noen bilder av kjerra snart også, men den er helt orginal og kjedelig så ehm ja :P

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett over helgen innkasserer jeg litt cash så da blir det bestilling slikat!

 

S4 interiøret åker inn!

Felger skal hentes/bestilles

senk skal bestilles

lykter bestilles

pluss litt slite deler som må byttes

 

Det blir kooos, kanskje det fanger oppmerksomheten til folk ? :S

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg hadde gått for felg nr. 1 eller 3. Nr.1 var jo ganske lik rs4-II da, er vel litt flere og "smalere" eiker her. Er jo litt svak for rs4-II felger så likte jo denne veldig godt, men litt usikker på krom-kanten. Ellers så tror jeg 3-ern kan bli drit rå om du har mørk bi. Hvordan farge har du på bilen?

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hansen :D Bra du følger med!

 

Jaa er enig med deg Pal, har mørke blå skal prøve å ta bilde av den endag.. Men fremtil neste helg får jeg ingen framgang.. og S4 interiøret ligger i bagasjen :) Hehe...

Men hvis det blir littegranne oppholdsvær slikat jeg får vaska bilen min, så kjører jeg på noen bilder av ræsern :D

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noen helt andre, fikk et tilbud jeg ikke kunne motstå! Siden jeg skal handle masse ting nå, så lommeboka griner så er jeg glad for alt som blir billig!

Så blir 19x8,5 ET35 rundtom :)

images?q=tbn:ANd9GcTnPDdQMx6IAAANUp1RiQkTMTVKuP5dLk0kDhx7t8c3zVxtpDNYuQ

 

Tror ikke det blir så ille, så kanskje jeg smeller til med slike svarte neste sommer (A) ? :D

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår