general-audi Skrevet Mai 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 hei eg har byttet motor til turbo motor i 740 en min eg har hatt start på den uten turbo sett i men etter eg sette turboen inn vil den ikkje starte den mangler liksom de lille ekstra på å starte helt. den får bensin og gnist kan de vere luft menge måleren eller må eg ha trim chipp i. håper eg får svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks 242 Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 hva satt originalt i 740n? hvis det satt b230A eller noe annet med forgasser, og du har bytta til b230et/ft/fk som jo er innsprøytningsmotorer blir det vel no krøll med hjernen vil jeg tru. innsprøytningsmotorer skal vel også ha tilkoblet lambdasonde, så hvis du har forgasserhjerne vil jo dette bli straks litt mere vrient. Siter - 90 Mercedes 230e w124 - '90 Nissan Patrol 2.8 GR Y60 x '89 Volvo 745 GLE x '97 Toyota Carina x'05 Opel Astra H x '88 Volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general-audi Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2011 de stod i ein inspøytning motor i den originalt så har eg sett i ein K motor trur eg med inspøtning. kan de hende at eg trenger trim chip? har sett på luftmengde måleren i dag og då blei de bedre men den vill ikkje starte heilt fordæ . takk for svar så langt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks 242 Skrevet Juni 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2011 aaah, så du har satt inn en vanlig k motor og konvertert til turbo? Men b230k er jo en forgassermotor. Er forsåvidt ikke no gæli med det da for k motorane er visst stabile og fine etter hva jeg har hørt, men er mye vakumslanger på dem som kan begynne å kødde og styre etterhvert. Og en annen ting som kan få det til å fjuske er hvis luftmengdemåleren har havna på trykksida av turbo, altså mellom turbo og innsuget. Den skal optimalt sett stå på andre siden av turbo, etter luftfilteret. trur ikke chip er ett must ved turbokonvertering. Siter - 90 Mercedes 230e w124 - '90 Nissan Patrol 2.8 GR Y60 x '89 Volvo 745 GLE x '97 Toyota Carina x'05 Opel Astra H x '88 Volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general-audi Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2011 ahh då sitter luft mengde måleren feil side av turboen men de va forgasser originalt men han som hade den før sette bare på inspøytning. motoren er hellar ikkje originalt turbo alt av inmaden er byttet ut og turbo er satt i. takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general-audi Skrevet Juni 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 har nå sett luft mengde måleren på rette side av turboen men er akuratt lik vill ikkje starte :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juni 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 Sånn eg har forstått det, Aleks 242, så har han B230K blokk og topp, og resten B230FT/FK. :) Kan jo være at hjernen har startsperre då. Visst det er tilfelle, så må du nok chippe hjernen eller kjøpe ny hjerne uten startsperre. :) Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general-audi Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2011 stemme de 740bjørn men viss de va jernen så ville den vell ikkje tent? for den får bensin og gnist og de røyker som bare de når eg prøve å startan. men eg lurer på om de e fordeleren som står feil vet noen om kor mye grader den skal stå når eg har større turbo ein originalt? eller e de sama med original turbo?. tusan takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2011 Tror du må utdype litt mer om hvilke motor som står i bilen din nå, hva du bygde om fra, og hva du har gjort. På rent generelt basis så skal ikke det at du setter på en turbo (om alt annet er likt) ikke kunne hindre bilen fra å starte... Men da gjetter jeg vel egentlig på at du har byttet til turbo-motor, og nå ikke får start på nye motoren. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general-audi Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2011 eg har sett i ein ferdi bygget 230k turbo motor fra 230fk så va i den originalt elle eg trur de e 230fk for eg finner ikkje betegnelsen på blokka :S men eg har hatt start på den uten å ha kobla turboen in i insuge men så datt reim skiva på veiven av pga slarv og røyk heldivis ikkje ventilane men da eg sette alt på plass i jen og kobla turboen i insuge så starta ann ikkje, så eg inbille meg at de e tenninga. viss de ikkje e noge eg he gløym då. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 Tror det er en liten begrepsforvirring her... 230k turbo finnes ikke, det finnes noe som heter K-blokk, på b230 men er i denne sammenheng irrelevant, og så finnes det b230k som er forgassermotor med stående forgasser. Derimot så har du turbomotorene til volvo: b230FK, b230FT, b230ET, b23ET, b23FT, b21ET og b21AT. b230FK og b230FT er de motorene som er mest populære å bruke til konvertering. b230F er en ikke-turbo motor som har så si samme motorstyring som b230FT og b230FK motorene. Om reimskiva gikk av, hadde jeg trippel-sjekket at ikke registerreima har hoppet, eventuelt blitt satt på feil, for da får du ihvertfall aldri start... Om det nå viser seg at du har bygget om fra b230F (innsprut) til b230FK/b230FT motor med fortsatt bruker originalt ledningsnett, så kan det hende at bensinhjernen på bilen er svidd, men dette kontrollerer du lett med å se om pluggene blir våte. Lykke til med feilsøking. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general-audi Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2011 hehe he ikkje heilt teken på volvo motorer :P men pluggene blir i allefall blaute og registeret står rekti de er eg sikker på. men e de noen måter å stille inn fordeleren uten tennings lampe? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2011 Er ikke justering på fordeler på disse, enten er det rett, eller så er det feil :) Sjekk at alle merkene på reg-reim og reimhjul stemmer overens. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general-audi Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2011 fordeleren ligger ikkje på toppen på min motor den ligger rett under insuget og det er mulighet for å turne den :) men har fått delvis start på den nå men den dever etter 5 sec og eg må ha gassen i bånn. så eg lurer på om den får for lite bensin og hjelper dette med chip? :P den starta med en gang når eg fekk noggen til å turne startmoteren mens eg turna på fordeleren så de va tenninga som var feil men trur den får for lite bensin og. men tusen takk for adle svar folkens :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2011 Tror du skal legge ut noen bilder av den motoren din du :) For om du har el-sprut så skal du altså ikke kunne justere tenning... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.