paulsberg Skrevet Mai 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2011 Jeg lurer på om jeg skal bytte ut min nåværende bil med en Toyota Corolla E10. Er det noe lurt jeg bør se etter eller tanke på med disse bilene? Hører at disse skal være veldig driftsikre? Jeg bruker bilen en del, men ikke til grisekjøring. Hadde vært flott med noen tips og anbefalinger.. Skal selvfølgelig ha med meg min Svoger som er Corolla kyndig:) men kan aldri få nok info og tips. Greit å høre med flere:) Siter musikk uten bass er som jenter uten pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Morten Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 Har en slik! God bil, ingenting å utsette på den forutenom at den er dau.. altså, kanskje den daueste av dem alle! ;) Sjekk serviceheftet om servicer er utført. Der står det hva deler som er byttet og om motorolje er blitt skiftet regelmessig. Og du vil selvsagt ikke kjøpe en bil full av rust.. noe som gjelder for alle biler! Noen sa en gang at den eneste feilen med disse bilene er at de aldri går i stykker, så du får aldri en unskyldning til å kjøpe ny! ;) Kjør på! Ole-Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Mai 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 å joda de kan dø de :P har erfart det med 1.6 l :P når de ikke får olje dør de , etter hvert ;) har 3 stykker av e10 ( 2 for salg) hoved problemet med disse bilene er rust . de ruster i kanaler og hjul buer hovedsaklig , skader heller ikke og sjekke i under kantene av dørene . 1.3l er etter det jeg har erfart den mest drift sikkre , men også kjedligste ( ikke det at en standar 1.6l dra skinne av pølsa heller men . ) synkringer i gir kassa er vel det svakeste punkte på bilens tekniske del. men disser går ikke i stykker så fremt bilen er brukt normalt . Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsberg Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Takk for gode svar:) Er ganske sikker på at det blir en slik. Etter det folk sier og erfarer så tror jeg denne bilen kan være noe for meg:) Er det noen flere som har tips eller noe slikt om disse bilene? anbefalinger? Siter musikk uten bass er som jenter uten pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mai 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Har hatt min E9 Corolla i 2 år nå den er 1,3 da men det jeg har byttet av slite deler er registerreim, bremser og Viftereim. Den drar jeg til ca 5000rpm hver gang jeg kjører igang :P og har enda ikke drept den. Men over til tema.. E10 Corolla er som kjent med 1,3 og 1,6. Skaffer du 1,6 får du motoren 4AFE. Denne er vel frisk med sine 105hp. Korrekter meg om jeg har feil. Sjekk etter rust i dørhjørne, dør, dempertårn, kanal, rammevange (Spess bak), bensintank, hjulbrønn, Hjulbuen etc. Positivt om eieren har kjørt med inneskjermer. Glem heller ikke at ikke alle E10 har tuteller om du bryr deg om dette. Når vi er igang lurer jeg på en ting. Får man E10 med skivebremser bak? Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.