Avensis02 Skrevet Mai 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 (endret) Hei Forrige uke kuttet plutselig bilen min ut en sylinder, reiste da ut til Toyota og fikk time øyeblikkelig. Det viste seg at en koil hadde tatt kvelden, denne ble da bestillt og byttet og bilen gikk som normalt igjen, trodde jeg. For noen dager siden hørte jeg plutselig en rakling fra motoren, jeg stoppet for å undersøke hva dette var og oppdaget at oljen ikke engang gjorde utslag på peilepinnen. Jeg fyllte opp med olje igjen (ca 2,5L) og raklingen ble borte. Jeg følger nå nøye med motoren og kontrollerer daglig, forbruket ligger på ca 1/2 liter pr 150 km, noe som er svært mye. Ser også at det kommer mye eksos som lukter brent olje. Spørsmålet er: Hva kan dette komme av? Har det en sammenheng med at bilen gikk på tre sylindere? Kan det være at en stempelring har gått, eller ventiltetning? Har svært lite greie på bilmotorer og er veldig taknemlig for svar hvis noen vet hva dette kommer av, og eventuellt hvor mye jeg må regne med å betale for en reparasjon. På forhånd takk for svar. :) PS Glemte å si at motoren er av type VVTi, 1,8 og har gått 140 000 km. Endret Mai 23, 2011 av Avensis02 Mer opplysninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andbak1 Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 stempelring eller topp-pakning vi snakker om tenker jeg . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avensis02 Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2011 Jepp, det var en stempelring som hadde gått. Resultatet ble bytte av shortblokk (usikker på hvordan det staves), og overhaling av topp. Pris kroner 43.000,- By the way, dette er min siste Toyota. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.