Shadi Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 hei,, eg har audi 97, A4, 1,6 . som noe ganger er det stygg lukt eller føler meg at det liksom gass kommer ut fra i Eksosen og samtilig bruker mye benzin. kan noen tenke om dette og forklare litt til meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andbak1 Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 det kan være katelisatoren . det merker du hvis det lukter råttene egg av eksosen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadi Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 Takk for svaret,,, er det lett å bytte katelisatoren,, egg tror også det kan være katelisatoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 Om bilen bruker mye benzin, så kan det bli for "feit" blanding, med rester av benzin i eksosen. Da klarer ikke katalysator å brenne opp alt avfall, og du får lukten av råtne egg (hydrogensulfid). Feilen kan derfor være i motor, om ikke katalysatoren er tett slik at det kan forklare det høye benzinfobruket. Kan være lurt å lese ut feilkoder fra motor ECU. Litt om katalysator virkemåte: http://www.aa1car.com/library/converter.htm -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadi Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 eg kommer å bytte katalysatoren for eg skal være sikkert om dette. takker til forklaring dette er veldig sunde til bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg