Ascona-B Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Vurderer salg. Totalrenovert vinteren 2010. Bilen fremstår som strøken. Var i gatebil magazine nummer 1 / 2011 Har ca 1500 bilder fra oppbygginga, så alt kan dokumenteres. Pluss kviteringer på en årsinntekt... Bilen er mappet og bremset hos Protrim i valdres til 402hk og 553nm på bakhjulene i mustang bremsebenk... Regnet om blir dette 502hk og nesten 700nm i motor! Ring for mere info tlf 47385801 Mail: Mathias(@)imenes.net Karosseri Alle orginale sveisepunkter er sømsveist og forsterket rundt hele karosseriet. Lakkert innvendig, under og utvendig i LY3D med 3 sjikts oppbygging. Motor X20xev blokk borret til 87mm, Wiseco 87mm custom stempeler, H-Profil råder, Glyco Blybronselager ,Linjehonet og avbalansert veivparti, ARP Headstuds, ARP Mainstuds, ARP Rådebolter, ARP svinghjulsbolter ARP eksos og innsugs studs. Cometic 0.045” topp pakning, C20xe kamakseler med 9.5mm løft og 252º durasjon, C20xe topp med orginal størrelse på ventiler. Custom toppdeksel med AN-12 Veivhusventilasjon Dbilas Justerbare kamdrev, Custom bunnpanne i aluminium med ca 7liter kapasitet, Custom motor fester, Griffin Aluminium radiator, CPS rust fritt grenrør, Tial 44mm wastegate, Tial 50mm Dumpventil, Custom aluminiums innsug med 3” spjeld, Turbonetics T3/T4 AR63 turbo med custom specs, Oljepumpe fra Z20LET, Petersson Oljecatchtank, Turbo XS Boostcontroller, 600x350x100mm Custom intercooler SBD Reimhjul I aluminium Delco 100A Dynamo Drivstoff Aeromotive A1000 høytrykkspumpe, Aerommotive A1000 Bensintrykksregulator, Aeromotive 11203 Lavtrykkspumpe, Swirlpot med AN6 og AN8 fittings, 3/8” Earls aluminiumsrør til retur, ½” Earl`s aluminiumsrør Tur, Orginal bensintank, Aeromotive custom fuelrail, Precision 1008cc dyser Motorstyring Electromotive Tec GT datasprut, Electromotive coilpakke, Taylor pluggkabler, NGK Racing plugger Drivverk / Understell CNC frest svinghjul med SPEC sinterlamell og Sachs 707 Racing trykkplate, Getrag 265 kasse med BMW motorsport synkringer i teflon, 3” Mellomaksel i aluminium, Custom girtravers, Volvo bakaksel med diffbrems, Kadett c 1600 Forstilling som er sømsveist og forsterket, Sellholm Servotannstang med kortstyring, Superflex poly-foringer rundt hele bilen, Cobra 60mm senkefjører, Spax korte justerbare dempere, D2 Racing 304mm skiver og 6 stempelede calipere foran, Volvo 240 tostempla calipere med Slissa 271x12mm skiver bak, Hydraulisk bremsekraftforsterker fra BMW M5, 25mm hovedsylinder fra BMW M5, Alt av bremseslanger er laget i Earl`s Speedflex AN-3 Felger/ Dekk Compomotive MO 8x15” med 195/45-15 dekk lakkert silkematt svart Toyo proxess 888 gateslics foran på banekjøring Intreør Sparco bøttestoler, LMS 4.pkt seler, Skrudd Helbur, Dørsider og hattehylle i carbon, Race Technology Dash2 display (gategodkjent) Siter 1979 Ascona B C20ne Turbo 1983 Pajero 2.3TD 1976 Kadett C C20ne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.