Gå til innhold

Nytt anlegg i golf III. Treng hjelp tell alt!

Ranger emnet


qrush

Anbefalte innlegg

Huff da... Løsemiddelskada?? eller er det noe rart med ørene dine?? Den pakka der er ikke bra, og det finnes mye som spiller bedre i den prisklassen... Hvis du skal anbefale ting, så er det greit om du har testet litt forskjellig så du har noe å sammenligne med, og ikke bare anbefale det du selv er fornøyd med uten å vite bedre ;)

 

Hvis du synes den pakken er dårlig, så er det noe galt med dine ører ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nok en gang cossie, behøver ikke bli frekk alltid selv om du ikke liker det folk har eller foreslår! ikke helt begeistra for den pakken selv ikke noen SQ pakke, mer for en som liker mye "lyd" men noen vil ha det sånn og andre går for SQ, poengen her er hva hu vil ha, ikke hva du vil ha. greit du sier du har drevet med det i 20år og jeg bare i 11-12, men lært meg såpass på de årene at folk er forskjellige og ikke alle liker det samme, derfor vi f.eks har både cerwin vega og focal på markedet ;)

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok en gang cossie, behøver ikke bli frekk alltid selv om du ikke liker det folk har eller foreslår! ikke helt begeistra for den pakken selv ikke noen SQ pakke, mer for en som liker mye "lyd" men noen vil ha det sånn og andre går for SQ, poengen her er hva hu vil ha, ikke hva du vil ha. greit du sier du har drevet med det i 20år og jeg bare i 11-12, men lært meg såpass på de årene at folk er forskjellige og ikke alle liker det samme, derfor vi f.eks har både cerwin vega og focal på markedet ;)

 

Poenget var at han skriver som om det LIB greiene er det beste man får tak i, og det er feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke interessert i cerwin Vega lyd. Har hatt det i stua. Er skikkelig trøkk, men ikke noe pent.

 

Stemmer det at hullet i døra er ca 12cm dypt med vinduet nedsveiva?

Noen som vet hvor dypt disse stikker: http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/focal-165a3

 

Beklager at det tok litt tid med å måle dybden, men nå er det gjort og bruker man orginalbaffelen så ha du 10,5cm å gå på

før den tar borti ruta, skal du ha et dypere element en det, så må du enten tåle at ruta ikke går helt ned, eller du må modde

dørsiden din litt.

Ang dette focalsettet så passer det i døra, gjør iværtfall det focal elementet som sitter i venton her på gården ;) men vil fortsatt

ha brukt et 2 veis,pga flere ting, slik som fasefeil,justering av lyden, vinkling osv, men dette må du nesten bestemmer selv

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at han skriver som om det LIB greiene er det beste man får tak i, og det er feil...

 

ja det er greit, men du har en tendens til og rakke ned på folk.

 

vil du ikek ha cerwin lyd så går du bort i fra den LIB pakka, der er det trykk for pengene og ikke SQ.

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at det tok litt tid med å måle dybden, men nå er det gjort og bruker man orginalbaffelen så ha du 10,5cm å gå på

før den tar borti ruta, skal du ha et dypere element en det, så må du enten tåle at ruta ikke går helt ned, eller du må modde

dørsiden din litt.

Ang dette focalsettet så passer det i døra, gjør iværtfall det focal elementet som sitter i venton her på gården ;) men vil fortsatt

ha brukt et 2 veis,pga flere ting, slik som fasefeil,justering av lyden, vinkling osv, men dette må du nesten bestemmer selv

 

Takk skal du ha!

Skal høre med han som skal montere annlegget om han har erfaring me montering av 2 VS 3 veis.

 

Men hvis jeg bestemmer meg for 3veis, ( da blir det focal settet til 2300,-) kan jeg bruke forsterker jeg har da? Den er på 2x40w. Er den nok til å drive 4 fronthøytalere?

Eller bør jeg kjøpe den her: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/2-kanaler/dynabel-bf1502 på 2x150w?

 

Har hørt jeg kan koble begge høytalerne på H side på en utgang og begge på V side på den andre. Stemmer det, eller MÅ jeg ha en 4kanals forsterker? Evt to 2-kanals forsterkere. En til hvert sett høytalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det 3 veis settet følger det med det dele filter som deler den lyd som skal ut til vært element, altså et par kabler (+ og -) inn på delefilteret så går det ut 3 par derfra til diskant/mid/bass.

 

kan brukeden du har men vil tro den blir litt liten, men kan jo prøve den først og synes du det ikke spillerhøyt nok så kan du heller kjøpe deg en 1502, ikke vits og kjøpe den hvis du blir fornøyd med den andre du har.

 

skulle du eventuelt trenge noe hjelp så bor jeg ikke langt unna, og kan være behjelpelig hvis det skulle være no problemer

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det 3 veis settet følger det med det dele filter som deler den lyd som skal ut til vært element, altså et par kabler (+ og -) inn på delefilteret så går det ut 3 par derfra til diskant/mid/bass.

 

kan brukeden du har men vil tro den blir litt liten, men kan jo prøve den først og synes du det ikke spillerhøyt nok så kan du heller kjøpe deg en 1502, ikke vits og kjøpe den hvis du blir fornøyd med den andre du har.

 

skulle du eventuelt trenge noe hjelp så bor jeg ikke langt unna, og kan være behjelpelig hvis det skulle være no problemer

 

Aha... Så lurt =p da begynner jeg å få litt oversikt. Supert at du er behjelpelig hvis det skulle trenges! Setter stor pris på det! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva trur dere om den her: http://www.eikeraudio.no/nettbutikk/mutant_12__basspakke/156/vis_prod/999

 

også sjekka jeg cd-spellern min. den har bare 1 linjeutgang...er det et problem? bør jeg bytte den ut? den er helt ny, type 3uker gammel =S

 

kunne det her vært noe for meg?

http://www.dynabel.no/newsdet918.htm

så slipper jeg å kjøpe en til å drive sub og en ny til å drive frontsettet?!?

Endret av qrush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo greiest med spiller som har flere utganger og helst med sub utgang pga justeringer, men du klarer deg med den du har også, men det går nok litt utover justeringsmulighetene og til tider lyden. en 6kanals amp hadde vært greit for deg, da det er enklere å forholde seg til en amp og da mindre kabler, tilkoblinger osv. men det kan bli noe rotete med phonotilkoblingene da du må bruke y overganger pga at du bare har 2phono utganger på din spiller. er også da helt avhenging av at det er justering og delefilter muligheter på den ampen du skal bruke. men det pleier det nå å være.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår